![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
När vi var på Karpathos juli 2008 så flög vi med Nordic Airways AB (http://www.nordicregional.se) vilket just då verkar vara det bolag Apollo använder till Karpathos.
Vi flög med en MD-82 (http://sv.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_MD-82). Raderna långt bak i planet så delade dom ut hörselproppar vid start eftersom det verkar finnas ett problem med för höga ljud. Även flera i kabinpersonalen hade hörselproppar. Längre fram i planet var inte problemet lika stort. Osäker på om det är flygplansmodellen eller om det var just de planen vi åkte med. Jag kan bara konstatera att ljudet där bak var mycket högt för min smak. Jag tyckte det var ont om benutrymme. En person på ca 190 cm satt tajt och iaf jag kunde inte ha benen ihop. Men jag tror inte dom är speciellt snåla med benutrymme eftersom det tydligen kan vara 33 rader i en "charterversion" enligt wiki och dom hade 28 rader när vi flög. Så det kanske var ganska generöst ändå. Varma kläder verkade du få stå för själv, vårt flyg hade inte några filtar till den som frös. Vi var försätade så det gick inte att vid incheckning påverka var man skulle sitta, både dit och tillbaka. Annars hade vi inte några problem med flygbolaget. Känns som ett bolag som rimmar ganska bra med konceptet "du får vad du betalar för". Vi fick höra att dom gjort spontana mellanlandningar i Polen men vi hade turen att slippa det ![]() Vad gäller Apollo så kan jag hålla med trådens skapare till viss del. Vi fick hela tiden en känsla av att Apollo försökte precis ligga på gränsen för vad som är möjligt. Visst- vi åkte charter och resan var inte så dyr och därför var flyget inte reguljärklass, hotellet hade inte balkong med sjöutsikt som utlovats. Men det är väl charterbolagens lednings pengadriv som får kunden att alltid känna sig lite lurad. Kunden kommer ju ändå tillbaka för det är ju billigt. Däremot en applåd från oss till deras personal som verkar slita hårt för att kompensera för huvudkontorets inställning för vad som ska levereras till deras kunder. Senast redigerad av skrallan den 2008-07-21 klockan 15:10. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vi har reist med Apollo mange ganger (10 - 12?), og har aldri hatt problemer. Ingen innstilte fly, ingen endringer i flytider, ingen forsinkelser, og betydelig bedre benplass enn hos de andre vi har reist med (MyTravel, som nå heter noe annet).
Det eneste minuset med Apollo har vært noen totalt hjelpeløse guider, men dem har vi vanligvis nå ingen annen kontakt med enn at de forteller oss hvilken buss vi skal ta til vårt hotell når vi ankommer. ![]() ... Og jeg er ikke ansatt i Apollo, har ingen familie i Apollo, og kjenner ingen som er ansatt der! ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Som Johns har jeg reist med Apollo - både kun fly/flygstolar og sogar charter, også kun fly med Ving. Kun fly har generelt fungert ok, kanskje dette av en eller annen grunn er organisert bedre i Norge enn i Sverige? Eller har vi hatt mer flaks? Men guidene stakkar, de virker såvisst ganske urutinerte og arrogante. Fast jeg tror ikke det siste, de bare vet ingenting og klarer heller ikke ordne opp når det krevs. De er jo oftest veldig unge og har liten innsikt av hva de reisende har krav på. Som at en reise booket MED balkong og utsikt faktisk betyr nettopp det. Det får reiseselskapet jammen ordne opp i , selv om guiderne ikke evner en sånn praktisk ting. Logistikk gjelder vel også for Apollo? - Uansett pris, man kjøper en vare og forventer å få nettopp den man har kjøpt....Selv om den ikke hører til luksus-kategorien. Om den ikke er dyr. Skal man virkelig finne seg i alle disse uventede hendelser?
Nei. Ikke alltid. Senast redigerad av malou den 2008-07-22 klockan 21:37. |
![]() |
|
|