Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Att man blir besviken och irriterad är förståeligt.
Det är för att inte förlora pengar när avgångarna ändras eller ställs in, som man ska ha en bra reseförsäkring. Då kan man även på få lite plåster på såren, även om man inte förlorat några pengar.
|
Vi har en bra reseförsäkring via mastercard men den täckte inte när Apollo ställde in resan eftersom det står i det finstilta att det får göra det samt då vi erbjöds pengaran tillbaka. Täckte inte heller de extra kostnader vi fick för att ta oss t Göteborg. Däremot har vi fått mkt bra ersättning då vi blivit kraftigt försenade ( 10 timmar Aug 2004 och 14 timmar i augusti 2005 med Apollo), fick 1000kr / person inkl för barnet som vi inte betalat mer än 200kr för då hon var under 2 år. Jobbigt med försening men kul att ha 3000kr till nästa semester + 200 kr / person från Apollo. Fick på så sätt två resor nästan gratis

Man får se det från den ljusa sidan om möjligt. Värre då när resor blir inställda....