![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Härligt att ni flyttfåglar realiserar era planer - för de flesta stannar det nog vid en dröm. Driftighet, optimism och mod är vad ni har! Jag är imponerad! ![]() ![]() ![]() /Charlotte! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Som Jan-Erik skriver så finns det en hel del speditionsföretag här som åker ständigt till Grekland. Det går bra att kontakta dem för att höra om det finns plats för dina saker. Synd att du inte bor i Stockholm annars hade jag kunnat hjälpa till med kontakt. Yvonne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har nu skickat ca 25 förfrågningar till olika speditörer och förbannar min bror för att han slutat köra långtradare. Fortsätter mitt avyttrande och hoppas få plats med alla måsten på 25kg... Vänliga hälsningar//Kickie |
|
|||
|
|||
![]()
Om du ska åka ner med Apollo, så har jag för mig att om du tar kontakt med dem så kan du få specialtillstånd att ta med extra vikt, och det kostnadsfritt. Detta gäller alltså när man ska vara borta en längre tid eller som i ditt fall flytta.
![]() Yvonne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det skulle nog vara en syn, att försöka checka in en säng.........
![]() Du har ingen ihopfällbar??? ![]() ![]() Yvonne |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har faktiskt, helt nylingen, checkat in en antik väggljustake med kristallprismor, som handbagage
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag blir alldeles tårögd av lycka (för er skull!) när jag läser era flyttbestyr! Ryser av välbehag- Önskar jag också skulle göra en sån sak. Men jag har sagt det tidigare, när jag blir pensionär, eller varför inte tidigare, vill jag nog ner och prova på att bo en längre tid i Grekland någonstans..
Så lycka till, till er alla som förverkligar era planer! En del av er, antar jag har en grekisk äkta hälft. kanske lättare då. Jag får väl börja att traggla med min grekiska språkkurs, som aldrig verka börja här i stan! |
|
||||
|
||||
![]()
Yvonne, ska ni sälja också eller ska ni "bara" leva på det ni kan odla och det djuren ger?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Yvonne Senast redigerad av yvonne den 2007-03-09 klockan 16:47. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Kul idé Yvonne! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Jag tror faktiskt att det kommer att funka bra, just att äta som meze till ouzon eller tsipouron. Ett tips när ni köper frukt och grönsaker i Grekland, tvätta dem med hett vatten och diskmedel innan ni äter dem. Det gör nämligen grekerna själva, men tyvärr vet man inte hur det är på restaurangerna, så vi har helt slutat beställa sallad där. Yvonne |
|
||||
|
||||
![]()
De inte bara åt, de slogs om det.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men vinägerlukten går bort bättre. Skala gärna frukten. Äpplen , päron osv Katerina |
|
|||
|
|||
![]()
..och jag sköljer bara med vatten..i Sverige OCH i Grekland... Hur många år kortare blir mitt liv??
![]() Lissi - fruktälskare |
![]() |
|
|