![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tänk vad mycket sk....t man samlar på sig!! Och ändå sålde vi vårt hus för precis ett¨år sedan och rensade bort det mesta. Nu när vi sålt vår lägenhet och håller på att packa inför flytten till Grekland, upptäcker man att man har massor att rensa igen, hur är det bara möjligt!!!!
![]() Tar det aldrig slut någon gång......... ![]() Yvonne |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Yvonne,
Se det positiva: nu rensar du undan sånt som du inte behöver eller tycker om och kan börja ett liv utan röra i Grekland. Varje kilo du slänger, återvinner eller skänker till välgörenhet gör tillvaron lite lättare. Dumpa alla oavslutade projekt som bara ger dig dåligt samvete, släng saker som inte fyller en viktig funktion eller gör dig glad. Skicka alla gamla glossiga tidningar till pappersåtervinning - om de kommer ut en gång i månaden behöver man inte spara dem mer än en månad. Sälj den dyra sportutrustningen som du aldrig kommer att använda igen (det går ju att hyra sånt om du skulle vilja ta upp det igen om några år). Det är en slags reningsprocess, brukar jag tänka. Lycka till önskar Charlotte! |
|
|||
|
|||
![]()
Tack nu känns det lättare!!!
![]() Yvonne |
|
|||
|
|||
![]()
Ska ni flytta ner permanent nu, kul
Lycka till med allting Vet hur det var när vi flyttade ner, vad mycket vi slängde oj,oj, oj Monica |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Yvonne |
|
||||
|
||||
![]()
Kom ihåg att INGA mer böcker får slängas de vill jag ha...
![]() Camilla |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Hädanefter blir det bara grekiska böcker att läsa. Yvonne |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Yvonne, hur går det med utrensningen?
När ska ni flytta? Ska ni jobba i Grekland? Hälsningar från Charlotte |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nej, vi ska inte jobba i Grekland, i alla fall inte som anställda, vi kommer att vara i princip självförsörjande med odlingar och lite djurhållning. Yvonne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vad häftigt att flytta utomlands.Sälja hus och bara dra.Min man och jag har pratat så ofta om att flytta utomlands.Men vi är fega och bekväma och har inte skaffat oss information. ![]() Det som oroar mig är hur vi ska försörja oss.Vi arbetar fortfarande,vi är 52 och 55 år. Och det grekiska språket är inte det lättaste.Jag gillar språk så det ordnar sig,värre för min man. Fraktar man sina möbler via container på båt,eller? Tar man inte med dem? Hur är det med pension och alla sociala förmåner ? Ja,det är mycket,du behöver inte att svara på detta om du inte vill. Nu ska jag på kalas,barnbarnet fyller 8år. Hälsningar pia-marianne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Yvonne! Nyfiken, nyfiken så jag blir galeeeeen!!! Fraktade ni ner något av bohaget och, i såfall, hur löste ni det?
Idag har jag sagt upp el, tele, hemförsäkringar etc och på måndag säger jag upp lägenheten. Jag är SKITNERVÖS!!! Planerad utflytt från Göteborg med hjälp av Apollo är den 1/6 -07 men jag har lite mer än vad som får plats i väskorna. En del saker vill jag inte skiljas från, annat måste med för att jag ska kunna försörja mig på vintrarna. Hur får man ner 2 symaskiner, 1 provdocka, helst en 160's säng (grava ryggproblem) och lite småplock billigast? Jag har sökt febrilt bland flyttbolag utan resultat. Är det någon i detta avlånga land som vill frakta mina kastruller och badlakan till Chania så blygs inte att mejla mig ![]() Ha en sköön söndag gott folk! Kickie |
|
|||
|
|||
![]()
Vad tuff du är Kickie! Blir det Kreta, eller? Underbart med folk som vågar leva ut sina drömmar... det ger oss andra lite stryka, en puff framåt!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hej Gita! Jo det blir Chania, äntligen. Men trots att jag drömt och planerat i snart 16 år så känns det just nu som om det är ett oöverlagt beslut ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Wow! Du är modig! Får man fråga vad du skall göra för brödfödan?
Du slipper i alla fall fundera och ångra dig när du blir gammal - Varför vågade jag inte...? |
|
||||
|
||||
![]()
Tänk jag då som vågade men till fel land
![]() Jaja, skämt å sido eller nåt så är det inte så jäkla farligt att flytta till ett annat land inom EU. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Nu var du smidig Gita, jag har hunnit bli "gammal" under de här 16 åren
![]() Har sagt till mig själv och vänner att jag provar ett år (i taget tjurig som jag är) och blir jag för mager av svält får det bli London för mig också. Dottern får jag väl gifta bort rikt. Måste ensamstående svärmödar i Grekland jobba för brödfödan tro....? Nej, nu måste jag återgå till att sälja mina ägodelar, 5 RoK, till högstbjudande. Trevlig kväll alla! Kickie |
|
|||
|
|||
![]()
Gammal? Går med rullator? Nej, många år kvar... Om du inte kan gifta bort dotra, så kan du kanske hitta någon rik man åt dig själv?
Mor min sa:"Gift dig rikt med en man med tjockt mörkt hår" Jag lydde inte... men jag flyttade också, Janerik! Båtflykting...(Silja Line ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tackar för tipset Janérik, ska omgående lusläsa Eniros speditörssidor! De som känner sig hugade att bidra till min landsflykt är välkomna att bjuda på mitt överskottsbohag på en riksbekant auktions-sajt ![]() ![]() Ha det gott//Kickie |
|
||||
|
||||
![]()
Lycka till! Jag kommer antagligen i slutet av oktober eller i värsta fall i april 2008. Chania är ett bra val!
Gunilla |
![]() |
|
|