![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Har precis kommit hem från en vecka på Kreta. Vi bodde i Kato Stalos, ca 7 km öster om Platanias. Vi var med på utflykten till Elafonissi som Apollo ordnade. Den kostade 33 Euro/person. (Det kostar nog inte lika mycket för barnen). I detta priset får man egentligen bara bussresan och guidning under resan. Vi gjorde 2 stopp under vägen. Ett för att stanna och titta på en droppstensgrotta som jag inte kommer ihåg namnet på och ett stopp i en by för lite fika (som man betalade själv). Jag skulle inte kunna tänka mej att ta den lokala bussen på dessa vägar. Det kändes ganska tryggt att åka med Apollo. Inbillar mej att busschauffören är handplockad och känner ett större ansvar… Visst är det krokiga och branta vägar uppför och nedför bergen, men det finns mycket värre vägar har vi hört. Vi hörde oss också för vad det kostade att hyra bil. Vi kollade bara med Apollo som rekommenderade ett bolag som heter Summertime. I broschyren man får av Apollo står det följande: Det är inte självklart att bilarna har heltäckande försäkring i Grekland, och även om det ofta står ”full försäkring” så är det oftast bara en tredjeparts försäkring. Hoppas ni tar er dit på något sätt för det är ett underbart ställe. Finns det möjlighet så vada gärna ut till ön. Hälsningar Medea ![]() Senast redigerad av Kalimera den 2005-06-08 klockan 13:34. Anledning: Otillåten länk |
|
||||
|
||||
![]()
hej
jag har varit många gånger till platanias och elafonissi. jag älskar den orördheten som fortfarande råder där. sist vandrade jag runt ön ordentligt och på andra sidan ön fann jag en märklig klippformation som liknade en stor ödla. säkert många, många fler än jag som sett denna. och är man där tidigt så hittar man sin egen privata badstrand och ockuperar den med picknick korg innehållandes massor av godsaker. njuter av livet, havet och solen. men jag tycker att det är dyrt att ta resor med apollo och övriga researrangörer. kanske en del tycker det är bekvämt så det är väl bra som alternativ. då jag var på kreta senast så betalade jag 42€ för ett dygn med full försäkring.och än billigare efter 2 dygn. jag tycker det är skönt att bestämma takten själv. vägarna är tyvärr krokiga men jag kör mycket försiktigt. sen så vill jag stanna till där jag själv önskar och inte alltid där arrangörerna stannar.men tur så är vi olika resenärer som vill ha olika färdsätt att välja på. snart så är jag där igen nämligen om 60 timmar. och det blir nog en tur till badparadiset elafonissi. kramar från myssa.... |
![]() |
|
|