![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Inkfish - A oki när det gäller badsemester ja då vet jag inte hur det är i andra lämplig länder för ska vi sola o bada åker vi till Grekland och ingen annan stans ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fast nu får de ju faktiskt 50 miljarder € i gengäld - och troligen någon form av omstrukturering av skulden.
|
|
||||
|
||||
![]()
Om jag fattat allt rätt ska det nya förslaget röstas igenom även i de andra euroländerna, precis som i Greklands parlament. Undrar hur det kommer att sluta? Läste precis ett utdrag från en intervju med den lettiska presidenten Laimdota Straujuma. Hon sa så här:
“It will be very hard for me to persuade the parliament. And for the parliament it will be difficult to vote for it, because the average Pension in Latvia is considerably less than in Greece, and if you were to ask the Latvians today whether they are willing to lend money to Greece, you can probably guess what their answer would be. At the moment I see no reason for Latvia to give money to Greece,” Straujuma said, adding: Humanitarian aid is another matter. If money is needed for Greek hospitals or for medicines, the Latvians will help. Greece is an EU member, but it’s the Greek government that is responsible for what happens” Texten är hämtad från The Gurardian. |
|
||||
|
||||
![]()
Även om alla länderna måste godkänna det måste det tydligen inte manglas i alla parlamenten. Någon sa att att det var åtta länders parlament som måste rösta igenom det, vilka åtta det är, eller ens om det stämmer, vet jag inte. Men det blir nog svårt nog.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och här är Haralampos Karatzas analys. |
![]() |
|
|