Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-10, 10:57
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Vad jag inte förstår är hur det är tänkt, det där är ju delvis/nästan helt samma åtgärder man sett tidigare som jag fattar det och som Grekerna dessutom röstade nej till i Söndags! detta blir bara konstigare och konstigare tycker jag iaf. Och det tycker bbc också http://www.bbc.com/news/business-33475455

Inkfish - A oki när det gäller badsemester ja då vet jag inte hur det är i andra lämplig länder för ska vi sola o bada åker vi till Grekland och ingen annan stans
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 11:18
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Mahava Visa inlägg
Vad jag inte förstår är hur det är tänkt, det där är ju delvis/nästan helt samma åtgärder man sett tidigare som jag fattar det och som Grekerna dessutom röstade nej till i Söndags! detta blir bara konstigare och konstigare tycker jag iaf.
Fast nu får de ju faktiskt 50 miljarder € i gengäld - och troligen någon form av omstrukturering av skulden.
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 14:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Om jag fattat allt rätt ska det nya förslaget röstas igenom även i de andra euroländerna, precis som i Greklands parlament. Undrar hur det kommer att sluta? Läste precis ett utdrag från en intervju med den lettiska presidenten Laimdota Straujuma. Hon sa så här:

“It will be very hard for me to persuade the parliament. And for the parliament it will be difficult to vote for it, because the average Pension in Latvia is considerably less than in Greece, and if you were to ask the Latvians today whether they are willing to lend money to Greece, you can probably guess what their answer would be.

At the moment I see no reason for Latvia to give money to Greece,” Straujuma said, adding:

Humanitarian aid is another matter. If money is needed for Greek hospitals or for medicines, the Latvians will help. Greece is an EU member, but it’s the Greek government that is responsible for what happens”

Texten är hämtad från The Gurardian.
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 14:37
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Om jag fattat allt rätt ska det nya förslaget röstas igenom även i de andra euroländerna, precis som i Greklands parlament. Undrar hur det kommer att sluta?
Även om alla länderna måste godkänna det måste det tydligen inte manglas i alla parlamenten. Någon sa att att det var åtta länders parlament som måste rösta igenom det, vilka åtta det är, eller ens om det stämmer, vet jag inte. Men det blir nog svårt nog.
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 14:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av Mahava Visa inlägg
Vad jag inte förstår är hur det är tänkt, det där är ju delvis/nästan helt samma åtgärder man sett tidigare som jag fattar det och som Grekerna dessutom röstade nej till i Söndags! detta blir bara konstigare och konstigare tycker jag
Du är inte ensam om att tycka så. Handelsbankens chefsekonom skriver i DN att det är "obegripligt". Läs här.

Och här är Haralampos Karatzas analys.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:11.