Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-10, 09:38
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Jodå. Jag såg talet redan på You-tube och noterade det här med generaldirektörerna. Fick också en känsla av att europaparlamentet nog är en lite roligare inrättning än vår riksdag
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 09:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Jodå. Jag såg talet redan på You-tube och noterade det här med generaldirektörerna. Fick också en känsla av att europaparlamentet nog är en lite roligare inrättning än vår riksdag
Ja, det var lite engelska underhuset över det

Nu fattade jag inte om det var just GD:ar de tillsatt i utbildningsdepartementet, det är väl DI:s översättning. Men någon form av höga statstjänstemän var det väl. Och rätta mig om jag har fel men så gjorde vi väl väldigt länge i Sverige också? Och gör fortfarande, om man tittar på t ex landshövdingar.

Jag tycker det är värre när politiker köper sig röster genom att dela ut jobb till kreti och pleti, än om partiföreträdare får höga statliga tjänster. Men jag kanske är fel ute. Det är klart att det är meriter som ska gälla.
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 10:15
laeros avatar

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Ja, det var lite engelska underhuset över det

Nu fattade jag inte om det var just GD:ar de tillsatt i utbildningsdepartementet, det är väl DI:s översättning. Men någon form av höga statstjänstemän var det väl. Och rätta mig om jag har fel men så gjorde vi väl väldigt länge i Sverige också? Och gör fortfarande, om man tittar på t ex landshövdingar.
Tror också att översättningen är fel.
Vi gör också så men inte att man gynnar sina egna, snarare nästan tvärt om. Ex Löfven tillsätter även moderater på den typen av tjänster.
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 10:21
inkfishs avatar

Citat:
Tror också att översättningen är fel.
Vi gör också så men inte att man gynnar sina egna, snarare nästan tvärt om. Ex Löfven tillsätter även moderater på den typen av tjänster.
Aha. Lika fel fast tvärtom

Mahava - jag tänker på ställen dit man åker för att bada som de flesta gör till Grekland. Typ Spanien, Italien, Frankrike, Kroatien numera - där tänker jag mig att Grekland är billigare, om man syr ihop sin resa själv och bokar boende på egen hand. Fast så kanske det alltså inte är längre?
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 10:30
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013

Angående tillsättning av generaldirektörerna (ev med fel översättning). Det beror ju också på vad de grekiska reglerna (stadgar osv) säger huruvida det hela är ett utslag av svågerpolitik eller inte. Kanske är det som så att detta är det legalt korrekta att göra och att detta (bl.a) är orsaken till varför många ofta uppfattar att det förekommer svågerpolitik i Grekland?
Mao för oss känns det fel och konstigt men i Grekland kanske det gått helt enligt reglerna?
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 10:40
laeros avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Angående tillsättning av generaldirektörerna (ev med fel översättning). Det beror ju också på vad de grekiska reglerna (stadgar osv) säger huruvida det hela är ett utslag av svågerpolitik eller inte. Kanske är det som så att detta är det legalt korrekta att göra och att detta (bl.a) är orsaken till varför många ofta uppfattar att det förekommer svågerpolitik i Grekland?
Mao för oss känns det fel och konstigt men i Grekland kanske det gått helt enligt reglerna?
Ursäkta, men nu halkar du in på det här med att försvara Grekland och Syriza till varje pris.
Det är mycket möjligt att de gjort rätt enligt grekisk juridik MEN det kan ju vara moraliskt tvivelaktigt ändå. Ett av landets stora problem är just korruption och "gynnande av sina egna" på alla nivåer. Syriza lovade att bekämpa det
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 10:49
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Nu finns Greklands förslag att läsa här.
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 10:57
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Vad jag inte förstår är hur det är tänkt, det där är ju delvis/nästan helt samma åtgärder man sett tidigare som jag fattar det och som Grekerna dessutom röstade nej till i Söndags! detta blir bara konstigare och konstigare tycker jag iaf. Och det tycker bbc också http://www.bbc.com/news/business-33475455

Inkfish - A oki när det gäller badsemester ja då vet jag inte hur det är i andra lämplig länder för ska vi sola o bada åker vi till Grekland och ingen annan stans
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 11:18
inkfishs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mahava Visa inlägg
Vad jag inte förstår är hur det är tänkt, det där är ju delvis/nästan helt samma åtgärder man sett tidigare som jag fattar det och som Grekerna dessutom röstade nej till i Söndags! detta blir bara konstigare och konstigare tycker jag iaf.
Fast nu får de ju faktiskt 50 miljarder € i gengäld - och troligen någon form av omstrukturering av skulden.
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 14:08
Kalimeras avatar
Admin

Om jag fattat allt rätt ska det nya förslaget röstas igenom även i de andra euroländerna, precis som i Greklands parlament. Undrar hur det kommer att sluta? Läste precis ett utdrag från en intervju med den lettiska presidenten Laimdota Straujuma. Hon sa så här:

“It will be very hard for me to persuade the parliament. And for the parliament it will be difficult to vote for it, because the average Pension in Latvia is considerably less than in Greece, and if you were to ask the Latvians today whether they are willing to lend money to Greece, you can probably guess what their answer would be.

At the moment I see no reason for Latvia to give money to Greece,” Straujuma said, adding:

Humanitarian aid is another matter. If money is needed for Greek hospitals or for medicines, the Latvians will help. Greece is an EU member, but it’s the Greek government that is responsible for what happens”

Texten är hämtad från The Gurardian.
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 14:37
inkfishs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Om jag fattat allt rätt ska det nya förslaget röstas igenom även i de andra euroländerna, precis som i Greklands parlament. Undrar hur det kommer att sluta?
Även om alla länderna måste godkänna det måste det tydligen inte manglas i alla parlamenten. Någon sa att att det var åtta länders parlament som måste rösta igenom det, vilka åtta det är, eller ens om det stämmer, vet jag inte. Men det blir nog svårt nog.
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 14:52
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av Mahava Visa inlägg
Vad jag inte förstår är hur det är tänkt, det där är ju delvis/nästan helt samma åtgärder man sett tidigare som jag fattar det och som Grekerna dessutom röstade nej till i Söndags! detta blir bara konstigare och konstigare tycker jag
Du är inte ensam om att tycka så. Handelsbankens chefsekonom skriver i DN att det är "obegripligt". Läs här.

Och här är Haralampos Karatzas analys.
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 11:16
inkfishs avatar

Citat:
Ursäkta, men nu halkar du in på det här med att försvara Grekland och Syriza till varje pris.
Det är mycket möjligt att de gjort rätt enligt grekisk juridik MEN det kan ju vara moraliskt tvivelaktigt ändå. Ett av landets stora problem är just korruption och "gynnande av sina egna" på alla nivåer. Syriza lovade att bekämpa det
Försökte i all hast hitta mer info om det men gick bet. Ett bifynd var dock en diskussion på reddit där en person skrev att den 13:e posten, den som inte gick till Syriza-medlemmar, gick till en medlem av koalitionspartnern ANEL

Att det gått enligt reglerna är väl ostridigt, grekiska regeringen får säkert utse de höga tjänstemän de vill. Men det var ju just att gynna sina egna det skulle bli slut på, det är ju det som den politiska klassen i Grekland varit ökänd för. Att Syriza dessutom gör det just nu ser så illa ut att det nästan måste ha en förklaring, det är bara vi som inte ser den.
Svara med citat
Gammal 2015-07-11, 10:08

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Försökte i all hast hitta mer info om det men gick bet. Ett bifynd var dock en diskussion på reddit där en person skrev att den 13:e posten, den som inte gick till Syriza-medlemmar, gick till en medlem av koalitionspartnern ANEL

Att det gått enligt reglerna är väl ostridigt, grekiska regeringen får säkert utse de höga tjänstemän de vill. Men det var ju just att gynna sina egna det skulle bli slut på, det är ju det som den politiska klassen i Grekland varit ökänd för. Att Syriza dessutom gör det just nu ser så illa ut att det nästan måste ha en förklaring, det är bara vi som inte ser den.
Jag förstår det som att dina sista rader är riktade till mig eftersom du svarar på Laeros svar, som var riktat till mig? Men kan naturligtvis ha fel. Känner ändå att jag har en sak att säga, som inte alls är riktad bara till dig.
Jag kan bara säga så här och passar på att använda mig av exemplet ovan i sammanhanget; Både om Laeros ord till mig om att jag försvarar Grekland till varje pris och till dina ord här ovan. Meddetsamma jag läste att de skulle tillsatt folk som sympatiserar med dem. Så lät det inte bra. Jag reagerade direkt, alltför direkt anser jag själv nu i efterhand. Efter en stund kom jag att tänka på att det kan finnas väldigt mycket man inte känner till, att jag inte ens visste, de facto, om det skett. Jag ville veta mer och innan man dömer ut något eller talar om hur något ska vara (det sista är över huvud taget inte min grej och anledningen till det står att läsa längre ned här) så vill jag försöka förstå varför man gör som man gör (men framför allt, inte bara gå på hörsägen).

Jag tycker sånt är viktigt; Både vad gäller privatpersoner och vad gäller större politiska skeenden. Jag vill inte vara med och spä på ytterligare kritik (det är det så många andra som gör) mot Syriza, utan att ens veta om den är sann. Syriza är folkets val. Det är dem grekerna vill ha vid makten och det är dem som de sätter sin tilltro och tillit till. Vem är jag att säga att de skulle ha fel eller att påstå att jag skulle veta bättre än dem?
Så försöker jag tänka i min vardag och så försöker jag tänka även här.
Ville bara säga det eftersom jag fått en hel del kritik om att jag ständigt går till Greklands försvar 8lite mer indirekt av dig, ifall jag uppfattar det rätt då vill säga?) och betydligt mer direkt av andra.

Ibland (ganska ofta) tycker jag det kan behövas en motvikt. Som exempelvis vid skattediskussionerna. Inte behövs det ytterligare en som spär på hur dåliga de är på att betala skatt när så många andra gör det. Vad som är viktigt då, enligt mig, är någon som visar på en motvikt också. Någon som påminner om de gånger det har fungerat och kan ge exempel på detta från verkligheten.

Senast redigerad av Thira den 2015-07-11 klockan 10:28.
Svara med citat
Gammal 2015-07-11, 10:31
AndersK AndersK är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Jag tycker sånt är viktigt; Både vad gäller privatpersoner och vad gäller större politiska skeenden. Jag vill inte vara med och spä på ytterligare kritik (det är det så många andra som gör) mot Syriza, utan att ens veta om den är sann. Syriza är folkets val. Det är dem grekerna vill ha vid makten och det är dem som de sätter sin tilltro och tillit till. Vem är jag att säga att de skulle ha fel eller att påstå att jag skulle veta bättre än dem?
Så försöker jag tänka i min vardag och så försöker jag tänka även här.
Ville bara säga det eftersom jag fått en hel del kritik om att jag ständigt går till Greklands försvar 8lite mer indirekt av dig, ifall jag uppfattar det rätt då vill säga?) och betydligt mer direkt av andra. Detta är alltså inte en kritik mot dig specifikt, absolut inte.
Ibland (ganska ofta) tycker jag det kan behövas en motvikt. Som exempelvis vid skattediskussionerna. Inte behövs det ytterligare en som spär på hur dåliga de är på att betala skatt när så många andra gör det. Vad som är viktigt då, enligt mig, är någon som visar på en motvikt också. Någon som påminner om de gånger det har fungerat och kan ge exempel på detta från verkligheten.
Svara med citat
Gammal 2015-07-11, 11:10
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012

Jag håller också på grekerna och Grekland.
Jag är en pratglad gubbe med många grekiska vänner (lika pratglada allesammans) här på Lesvos, i Athen och i Mestá på Chios. Så jag får höra alla möjliga versioner av grekiskt politiskt vardagsliv. Tsipras skiljer sig från de flesta grekiska politiker eftersom han inte tillhör någon av de politiska familjen där Karamanlis (Sampras) och Papandreou är de största. Dom har styrkt Grekland i olika omgångar sedan juntans fall 1974. Grekland kallas demokratins vagga, men har i stort sett inte haft någon demokratisk regim sedan frigörelsen från den ottomanska väldet. Diktaturer och kungamakt har då och då avlösts av vad som kan kallas demokratier. Dom sista 40 åren är alltså speciella.
Lite om "svågerpolitik". Många, alltför många i statliga och kommunala förvaltningar har fått sina jobb därför att dom till exempel har en kusin som är god vän med borgmästaren eller någon annan person som anses viktig. Om han eller hon då får ett förslag från den nya regeringen om att ändra något. Vad händer. Först måste kusinen ju rådfrågas så att tjänstemannen inte gör något som kusinen eller kusinens vän inte gillar. Skulle svaret bli att "låt det vara" så slinker pappret iväg och i värsta fall blir det aldrig åtgärdat.
Syriza försöker ändra på detta! Syriza har folkets förtroende på att ändra detta. Det grekiska folket är utleda på att stats- och kommunalförvaltningen inte fungerar eftersom det är deras vardag som drabbas.
Så jag stöder Syrizas tillsättningar av nya chefer osv. Det är bättre att politisk tillhörighet styr än traditionell svågerpolitik. Då blir dom politiska besluten genomförda.
Lägga sig i.
Vad skulle du tycka om en "trojka" hade lagt sig i hur vi gör i Sverige?
EU har synpunkter på vår snushantering, hur gurkorna ser ut, vilken typ av glödlampa vi har för att ta några småsaker. Alla svenskar jublar och bockar och följer råden, eller hur. Så klart att grekerna ska göra vad trojan säger!
Skattemoral.
Är den verkligen bättre i Sverige än i Grekland. Om jag är riktigt klok, som bara vågar ställer frågan? Jo, tycker nog det! Varför har vi rot och rut avdrag. Var det inte för att stävja svartjobb? Hur många svenskar har aldrig betalat någon svart? Korruption? Kolla vad Uppdrag Granskning har grävt upp under åren. Här i Grekland kontrollerar skattepolisen regelbundet kaféer och tavernor så att alla kunder har ett kvitto på bordet. Dom är civilklädda och slår till när det är många kunder på stället. Vi har två byfester om året. Då kryllar det av skattepoliser. Hamnpolisen kommer till byn och kollar att de nya reglerna för fasta installationer på stränder efterföljs. Dom har redan varit här två gånger och säsongen har inte riktigt börjar än. Kollar du när du går på puben i Sverige och betalar med jämna pengar när du får ditt glas öl och lämnar disken om beloppet verkligen slås in? Om din kompis står bakom disken och tar pengarna men du får inget kvitto. Aldrig hänt dig?

När vi håller på med den här typen snack här i Skala Mistegnon brukar någon titta upp och säga ...but it is a beautiful country. Så skrattar vi och säger skål!

Jag fortsätter att hålla på Grekland och grekerna och Syriza och Tsipras

Kanske jag ändrar mig i morgon eller på torsdag i nästa vecka. Fullt möjligt. Går det åt h-e tar vi det då. Det har jag också lärt mig under mina sex sommarhalvår på Lesvos.
Svara med citat
Gammal 2015-07-11, 11:16

Citat:
Ursprungligen postat av Claes på Lesvos Visa inlägg
Jag håller också på grekerna och Grekland.
Jag är en pratglad gubbe med många grekiska vänner (lika pratglada allesammans) här på Lesvos, i Athen och i Mestá på Chios. Så jag får höra alla möjliga versioner av grekiskt politiskt vardagsliv. Tsipras skiljer sig från de flesta grekiska politiker eftersom han inte tillhör någon av de politiska familjen där Karamanlis (Sampras) och Papandreou är de största. Dom har styrkt Grekland i olika omgångar sedan juntans fall 1974. Grekland kallas demokratins vagga, men har i stort sett inte haft någon demokratisk regim sedan frigörelsen från den ottomanska väldet. Diktaturer och kungamakt har då och då avlösts av vad som kan kallas demokratier. Dom sista 40 åren är alltså speciella.
Lite om "svågerpolitik". Många, alltför många i statliga och kommunala förvaltningar har fått sina jobb därför att dom till exempel har en kusin som är god vän med borgmästaren eller någon annan person som anses viktig. Om han eller hon då får ett förslag från den nya regeringen om att ändra något. Vad händer. Först måste kusinen ju rådfrågas så att tjänstemannen inte gör något som kusinen eller kusinens vän inte gillar. Skulle svaret bli att "låt det vara" så slinker pappret iväg och i värsta fall blir det aldrig åtgärdat.
Syriza försöker ändra på detta! Syriza har folkets förtroende på att ändra detta. Det grekiska folket är utleda på att stats- och kommunalförvaltningen inte fungerar eftersom det är deras vardag som drabbas.
Så jag stöder Syrizas tillsättningar av nya chefer osv. Det är bättre att politisk tillhörighet styr än traditionell svågerpolitik. Då blir dom politiska besluten genomförda.
Lägga sig i.
Vad skulle du tycka om en "trojka" hade lagt sig i hur vi gör i Sverige?
EU har synpunkter på vår snushantering, hur gurkorna ser ut, vilken typ av glödlampa vi har för att ta några småsaker. Alla svenskar jublar och bockar och följer råden, eller hur. Så klart att grekerna ska göra vad trojan säger!
Skattemoral.
Är den verkligen bättre i Sverige än i Grekland. Om jag är riktigt klok, som bara vågar ställer frågan? Jo, tycker nog det! Varför har vi rot och rut avdrag. Var det inte för att stävja svartjobb? Hur många svenskar har aldrig betalat någon svart? Korruption? Kolla vad Uppdrag Granskning har grävt upp under åren. Här i Grekland kontrollerar skattepolisen regelbundet kaféer och tavernor så att alla kunder har ett kvitto på bordet. Dom är civilklädda och slår till när det är många kunder på stället. Vi har två byfester om året. Då kryllar det av skattepoliser. Hamnpolisen kommer till byn och kollar att de nya reglerna för fasta installationer på stränder efterföljs. Dom har redan varit här två gånger och säsongen har inte riktigt börjar än. Kollar du när du går på puben i Sverige och betalar med jämna pengar när du får ditt glas öl och lämnar disken om beloppet verkligen slås in? Om din kompis står bakom disken och tar pengarna men du får inget kvitto. Aldrig hänt dig?

När vi håller på med den här typen snack här i Skala Mistegnon brukar någon titta upp och säga ...but it is a beautiful country. Så skrattar vi och säger skål!

Jag fortsätter att hålla på Grekland och grekerna och Syriza och Tsipras

Kanske jag ändrar mig i morgon eller på torsdag i nästa vecka. Fullt möjligt. Går det åt h-e tar vi det då. Det har jag också lärt mig under mina sex sommarhalvår på Lesvos.

Svara med citat
Gammal 2015-07-11, 11:23
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012

Från dagens sydsvenskan.se

Kräv kvitto för att stoppa fusk

Ekonomi Omständligt — och behövs det verkligen när du köper jordgubbar?
Tjatet om kvitto är priset för statens kamp mot skattefusk i handeln.

Publicerad 11 juli 2015 10.47 · Uppdaterad 11 juli 2015 10.55

Det har blivit en del av varje butiksbesök — det obligatoriska kvittot som räcks över till kunden. Lagen kräver att näringsidkare inte bara ska erbjuda utan också "ta fram" kvittot, fysiskt eller digitalt, vid varje transaktion.
Det går naturligtvis bra att tacka nej, men Skatteverket uppmanar konsumenter att åtminstone kasta ett getöga på kvittot — och anmäla handlare som slarvar.

— Det räcker inte med att fråga, utan handlaren ska slå in köpet och erbjuda kvitto, säger Conny Svensson, sakkunnig på myndigheten.
Varken Skatteverket eller branschföreningen Svensk Handel har räknat på hur mycket tid som spills när miljarder transaktioner förlängs med de sekunder kvittohanteringen tar.
Enligt verket är fusk utbrett och okomplicerat. Nästan en fjärdedel av verkets kontroller leder till straffavgifter, oftast på 10 000 kronor.
Skatteverkets kontrollköp av varor och tjänster sätter ibland den egna personalen i klistret.
— När frisören är social och frågar 'var jobbar du', då får man hantera det. Och det är inte så roligt att äta pizza varje dag, så då får medarbetarna kompensation för förmånsbeskattningen, säger Conny Svensson.

Där ser man. Inget kvitto vid vägkanten - inga jordgubbar
Svara med citat
Gammal 2015-07-11, 11:28
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Claes på Lesvos Visa inlägg
Från dagens sydsvenskan.se

Kräv kvitto för att stoppa fusk

Ekonomi Omständligt — och behövs det verkligen när du köper jordgubbar?
Tjatet om kvitto är priset för statens kamp mot skattefusk i handeln.

Publicerad 11 juli 2015 10.47 · Uppdaterad 11 juli 2015 10.55

Det har blivit en del av varje butiksbesök — det obligatoriska kvittot som räcks över till kunden. Lagen kräver att näringsidkare inte bara ska erbjuda utan också "ta fram" kvittot, fysiskt eller digitalt, vid varje transaktion.
Det går naturligtvis bra att tacka nej, men Skatteverket uppmanar konsumenter att åtminstone kasta ett getöga på kvittot — och anmäla handlare som slarvar.

— Det räcker inte med att fråga, utan handlaren ska slå in köpet och erbjuda kvitto, säger Conny Svensson, sakkunnig på myndigheten.
Varken Skatteverket eller branschföreningen Svensk Handel har räknat på hur mycket tid som spills när miljarder transaktioner förlängs med de sekunder kvittohanteringen tar.
Enligt verket är fusk utbrett och okomplicerat. Nästan en fjärdedel av verkets kontroller leder till straffavgifter, oftast på 10 000 kronor.
Skatteverkets kontrollköp av varor och tjänster sätter ibland den egna personalen i klistret.
— När frisören är social och frågar 'var jobbar du', då får man hantera det. Och det är inte så roligt att äta pizza varje dag, så då får medarbetarna kompensation för förmånsbeskattningen, säger Conny Svensson.

Där ser man. Inget kvitto vid vägkanten - inga jordgubbar

Svara med citat
Gammal 2015-07-11, 13:17
inkfishs avatar

Thira - jag hakade bara på laero och dig om det där med huruvida det var juridiskt riktigt eller inte med regeringens tillsättningar ... För det var lite beside the point eftersom det missade hela den så välkända korruptionsdiskussionen.

Såhär tänkte jag: klientelism är en del av korruption, och Grekland är ökänt för bådadera. Ingen tycker att det är bra, inte Tsipras heller, tvärtom, han gick till val på bl a krafttag mot korruptionen. När Verhofstadt sedan tar upp de där tillsättningarna i debatten så är det naturligtvis en tacksam politisk poäng. Ni skulle ju sluta med det där, då VARFÖR gjorde ni själva då just ... osv.

Min sista mening i det jag skrev närmar sig dina funderingar lite grand. Tajmingen med Syrizas utnämningar är så klantig att jag undrar om det finns en förklaring i det här som vi helt enkelt inte känner till. Det kanske var något slags politiska tjänster trots allt? Dock tror jag inte det, då borde Tsipras ha förklarat det. Vilket han iofs kan ha gjort utan att det nått oss.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:07.