Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-10, 09:41
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Det blir intressant att de hur den föreslagna fördubblingen av hotell- och restaurangmoms kommer att slå. Frågan är om turisterna vill betala mer. Jag tror vi kommer se att extra faciliteter som AC, Wifi etc kommer att kosta extra. Där vi bor nu kostar redan idag AC extra.
På restaurangerna tycker jag redan att det är lite smådyrt. Men samtidigt, när jag ser vad livsmedlen kostar är ju inte så konstigt. Även om restaurangerna handlar hos grossister kan väl prisskillnaden inte vara enorm jämfört med butiker.

Men vad gäller boende finns nog utrymme för en prishöjning. Nu har jag bara "min" standard, dvs enklare pensionat, att gå efter. Men det kan inte finnas många länder i Europa där jag kan bo så fint för så lite pengar. Försök i Italien, till exempel.
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 09:53
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Men vad gäller boende finns nog utrymme för en prishöjning. Nu har jag bara "min" standard, dvs enklare pensionat, att gå efter. Men det kan inte finnas många länder i Europa där jag kan bo så fint för så lite pengar. Försök i Italien, till exempel.
Jo, det finns. På flera av Kanarieöarna, kan du bo mkt billigt. Sist hyrde vi ett hus m egen pool för en struntsumma

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 10:02
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Jo, det finns. På flera av Kanarieöarna, kan du bo mkt billigt. Sist hyrde vi ett hus m egen pool för en struntsumma

/Netwolf
Verkligen? Jag har alltid uppfattat Grekland som särklassigt, nu när man inte ens behöver nöja sig med två sängar med träramar och naken glödlampa längre, utan det finns jättefint möblerade studios för nån femma-tia mer än vad träramarna kostade. Boendet är verkligen jättebilligt.
Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 10:10
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
På restaurangerna tycker jag redan att det är lite smådyrt. Men samtidigt, när jag ser vad livsmedlen kostar är ju inte så konstigt. Även om restaurangerna handlar hos grossister kan väl prisskillnaden inte vara enorm jämfört med butiker.

Håller med restauranger kan vara lite smådyrt, men ganska stora regionala skillnader, Naxos tex var ganska billigt , medan pensionatpriser är låga utanför högsäsong har vi alltid bott fint för ca 25 euro per dag. Men märkte när jag bilade runt i europa i våras att tex södra Tyskland och Österike så kan man även där bo för runt 30 euro per dag men då med frukost inkluderat så jätteskillnader är det inte tycker jag(norra tyskland däremot är mycket dyrare ca 45 per natt) och för att inte tala om Tjeckien, där skämdes man nästan när man skulle betala mat o rum...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:29.