Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-09, 10:40
Polarmannen Polarmannen är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2012
Standard Sv: Ryggstödsfällning på flygplan

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
..och om Du bemödat Dig om att läsa mitt inlägg ordentligt när Du ändå citerar det så står det att det inte borde vara något problem OM MAN KONFERERAR MED DEN BAKOMVARANDE!!! Vilket betyder att om jag frågar och personen säger att det är helt ok, (och kanske även själv fällt sitt), varför skulle jag låta bli då?? För att Du har långa ben???
Jag har aldrig fällt en stol utan att fråga , men tydligen har andra råkat ut för sådana och DET ska inte jag ha skit för!

Läs ordentligt innan Du svarar tack! Huruvida jag sen är ödmjuk eller inte mot personer med långa ben vet Du inget om!

Lissi - som FORTFARANDE aldrig fäller utan att ha frågat innan!!
Men hallå Lissi du skriver ju! "Likaväl som en normallång betalat för att kunna fälla så får en väldigt lång "stå ut med omaket" i de extremfall man inte kommer överens"

Det tolkar jag som att personer som har långa ben får skylla sig själv att man är född med långa ben och att bara för det går har personen framför rätt att fälla bak ryggstödet, istället får den långbenta ta smällen att ha 4timmar konstant smärta i knän för att någon ska få lägga bak sitt ryggstöd för bättre komfort. Varför kan inte personen framför vara empatisk och förstå problematiken för långbenta. LOVAR att ingen långbent gör detta för att bråka.

Har varit i en dispyt trots otroligt många resor, med en person framför och det slutade med att hen fick fälla upp ryggstödet då det enligt flygbolaget inte fanns någon rätt att fälla bak ryggstödet då det för mig helt omöjligt skulle gå fortsätta resan. Har sett andra som bråkat om detta och då har man placerat om vissa personer. Ofta den som vill fälla bak ryggstödet.

Problemet kommer fram då man inte frågar och trycker bak ryggstödet så att personen bakom först och främst inte är beredd och sedan gör sig illa, eller att man skiter i personen bakom inte vill att man fäller bak ryggstödet. Om man istället frågar flygvärdinnan brukar de gå att byta plats i planet.
Svara med citat
Gammal 2014-03-09, 17:25
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Polarmannen Visa inlägg
Men hallå Lissi du skriver ju! "Likaväl som en normallång betalat för att kunna fälla så får en väldigt lång "stå ut med omaket" i de extremfall man inte kommer överens"
...därmed inte sagt att JAG har fällt ryggstödet någon gång mot bakomvarandes vilja! Alltså är det inte JAG som är egoistisk och oempatisk. Det måste väl ändå vara den som gjort det som är det eller
Fast jag kanske resonerar fel. Det verkar i alla fall vara en tråd som kommer att vara länge!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2014-03-09, 18:56
Polarmannen Polarmannen är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
...därmed inte sagt att JAG har fällt ryggstödet någon gång mot bakomvarandes vilja! Alltså är det inte JAG som är egoistisk och oempatisk. Det måste väl ändå vara den som gjort det som är det eller
Fast jag kanske resonerar fel. Det verkar i alla fall vara en tråd som kommer att vara länge!

Lissi
Självklart Lissi inte du men den som gör detta.
Svara med citat
Gammal 2014-03-09, 20:10
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Polarmannen Visa inlägg
Sunny varför finns forum om man inte får uttrycka sin åsikt?? jag trodde att det var därför man skrev/läste forum för man vill veta andras åsikter om saker och ting?

JAG tycker att det är egoistiskt att fälla ner ryggstödet för att få bättre komfort om personen bakom inte vill det p.g.a för långa ben. Det är något helt annat om man inte vill...

Jag har endast varit med om detta en gång trots otroligt mycket resande och då löste flygbolaget det. Dock har jag sett andra i samma situation.

Vill avsluta med att jag är väldigt lessen att ni Sunny och Lissi , tog det så hårt att jag tycker man är egoistisk när man fäller bak ryggstödet i VISSA situationer. Va inte meningen att någon skulle ta illa vid. Jag ber om förlåtelse. Men jag hoppas att jag får fortsätta uttrycka min åsikt och för den delen även höra andras.
Du får absolut fortsätta och uttrycka din åsikt, det har jag INTE sagt något om!!
MEN jag tar illa vid mig när man på ett forum där många av oss knappt känner varandra, blir kallad för både det ena och det andra, de "orden"behövs inte i sammanhanget för att försvara sig, det är ju också så lätt att missuppfatta det någon skriver pga att man inte känner personen.
Men jag kan förstå problematiken för Er "långbenta" men har inte hamnat i denna situationen med någon medpassagerare, på de flygningarna jag gjort upplever jag det som de flesta har sina säten fällda.

Sunny

Senast redigerad av Sunny12 den 2014-03-09 klockan 20:36.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:03.