![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag har aldrig fällt en stol utan att fråga , men tydligen har andra råkat ut för sådana och DET ska inte jag ha skit för! Läs ordentligt innan Du svarar tack! Huruvida jag sen är ödmjuk eller inte mot personer med långa ben vet Du inget om! Lissi - som FORTFARANDE aldrig fäller utan att ha frågat innan!! |
|
|||
|
|||
![]()
Jag mår illa när jag läser allt elakt som skrivs här!
Att Lissi skulle vara egoist och inte visa hänsyn till andra..det finns ingen mer omtänksam och hjälpsam person än hon! Jag är helt säker på att hon skulle respektera om någon nekade henne att fälla ett säte! Sunny |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Var det en (god?) ide om den som har lange ben, eier problemet, henvender seg til personen som sitter på setet foran, f ø r flyet letter, og spør om vedkommende kan la være å felle ned setet sitt og årsaken ?
Om hele denne diskusjonen (som det også er helt frivillig å følge/lese ![]() vil jeg si : ER DET MERKELIG AT DET BRYTER UT / ER KRIGER I VERDEN ? ![]() Senast redigerad av kari den 2014-03-09 klockan 12:29. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är inte speciellt lång...bara 1.68..men har problem med ryggen...jag fäller stolen..om de som sitter bakom tycker nåt annat så är jag lyhörd..
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi är många i vår herres hage, alltså är vi många som har olika problem, och tyckanden. Men för den sakens skull så ska vi väl inte behöva bli påhoppade för att vi alla är olika. När jag behöver fälla stolen en stund så frågar jag nästan alltid om det går bra. Irene |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det måste ju verkligen vara extremt ovanligt att någon skulle fälla ner sätet om den bakomvarande verkligen beskrev problemet i samband med detta! Om jag själv hade varit med om så mycket obehag på mina flygningar som Ni beskriver här, tja, då hade jag nog stannat hemma! (alltså OM jag upplevde det som att folk inte visar någon hänsyn) |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
JAG tycker att det är egoistiskt att fälla ner ryggstödet för att få bättre komfort om personen bakom inte vill det p.g.a för långa ben. Det är något helt annat om man inte vill... Jag har endast varit med om detta en gång trots otroligt mycket resande och då löste flygbolaget det. Dock har jag sett andra i samma situation. Vill avsluta med att jag är väldigt lessen att ni Sunny och Lissi , tog det så hårt att jag tycker man är egoistisk när man fäller bak ryggstödet i VISSA situationer. Va inte meningen att någon skulle ta illa vid. Jag ber om förlåtelse. Men jag hoppas att jag får fortsätta uttrycka min åsikt och för den delen även höra andras. Senast redigerad av Polarmannen den 2014-03-09 klockan 18:53. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Och väldigt lätt att döma människor efter om de fäller säten eller inte... Jag fattar fortfarande inte... ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det verkar som att Arne hittar de känsliga ämnena att diskutera,Bildgåtor och Stolsfällningar.
![]() I bägge fallen gäller väl att folk har olika åsikter,observera ÅSIKTER,det finns inget rätt eller fel, inga fakta som att jorden är rund,bara vad man själv tycker... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är ingen van resenär, sen jag första gången åkte till Grekland 1981 har det blivit 11 resor. 11 st på 32 år, inte mycket alltså. Vad jag har inbillat mig så är de flesta här, i alla fall de som kommenterar just denna insändare mycket resvana människor som i en del fall åker inte bara en gång om året, utan det kan bli både 2 och 3 resor, till Grekland.
Vad jag är förundrad över är att det problematiseras så mycket över en så trivial företeelse som en flygresa ändå är. De få gånger jag har rest har jag aldrig ens reflekterat över stolsfällningar eller barn som varit med i planet. Mina tankar har helt varit uppfyllda av längtan till det resmål jag varit på väg till och bara haft förväntan. Ju fler gånger man reser desto mer luttrad och överseende blir man, det är vad jag trott, men det verkar som att det är helt tvärtom. Man ser bara problem med allt som kan förekomma på resan. |
|
||||
|
||||
![]()
Detta är ett problem som fullständigt har undgått mig.
![]() ![]() A |
|
|||
|
|||
![]()
[quote=greklandsgalen;326850]
Vad jag är förundrad över är att det problematiseras så mycket över en så trivial företeelse som en flygresa ändå är. De få gånger jag har rest har jag aldrig ens reflekterat över stolsfällningar eller barn som varit med i planet. Mina tankar har helt varit uppfyllda av längtan till det resmål jag varit på väg till och bara haft förväntan. Ju fler gånger man reser desto mer luttrad och överseende blir man, det är vad jag trott, men det verkar som att det är helt tvärtom. Man ser bara problem med allt som kan förekomma på resan.[/quote ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Monica C;326853]
Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är lite smått chockad över diskussionen här inne. Är det svält, krig eller flygplansstolar som diskuteras? Ord som kränkta och oempatiska i sammanhang om flygplansstolar.
Jag uppskattar att det är fart i forumet men jag förstår inte riktigt hur detta kan röra upp så heta känslor. Fast jag förstod aldrig diskussionen om bildgåtor heller. / Ofelia |
|
||||
|
||||
![]()
Det tycker nog många och det är nog därför diskussionen
går på högvarv nu.... ![]() |
![]() |
|
|