Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-16, 11:42
M.G M.G är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Priser på Naxos

Hur är priserna på Naxos i förhållande till de andra öarna?
Har både hört att det ska vara bland den billigaste ön men även att det är dyrare där. Vad är det som stämmer?

Vi ska även på Santorini, Amorgos och Koufinisi. På Santorini vet jag att det är dyrt men hur är det på de andra två?
Svara med citat
Gammal 2008-05-16, 11:53
Karin Ts avatar
Karin T Karin T är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Priser på Naxos

Min uppfattning är att Naxos är den billigaste ön att leva på i Kykladerna. Det finns ett större utbud av allt vilket innebär att priserna pressas. Nu är det några år sedan vi var på Koufonissi och Amorgos och visst märktes det i plånboken både vad det gäller boende och mat.

Ska bl a åka tillbaka till Amorgos i sommar, så det ska bli spännande att se vad som hänt på 4 år.
Svara med citat
Gammal 2008-05-16, 11:55
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Karin T Visa inlägg
Ska bl a åka tillbaka till Amorgos i sommar, så det ska bli spännande att se vad som hänt på 4 år.
Vi var både på Naxos och Amorgos förra året, störst skillnad märktes på boendepriserna, men det var ingen större skillnad.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-05-16, 21:36
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Jo, jag upplevde Naxos som billigare än tex Amorgos på både boende och mat (tex en Mythos och greksallad får man 2-3 euro billigare på Naxos).
Svara med citat
Gammal 2008-05-18, 19:06
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Så här ligger det till,när man kommer fram till Naxos, så dräller det av rumsuthyrare, det är bara att bjuda , till slut får man det man vill ha, vi har hållt på i 10 år så jag vet, ha is i magen, det ordner sig som vi säger i Värmland, det har det alltid gjort så var inte nervös, vii har aldrig blivi utan boende, har fått det vi vill ha varje gång.

Maritha
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 14:44
M.G M.G är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Vilket ställe är trevligast att bo på på Naxos?
Barnen är mellan 11 och 15år.
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 14:55
Sus_o_duss avatar
Sus_o_dus Sus_o_dus är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Vad menar du med "bara att bjuda" ...lägga et bud på ett rum och vänta och se om de nappar ????

Skall bli spännande, vi åker dit innan midsommar och kommer då från Amorgos !
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 16:25
frussk frussk är inte uppkopplad

Vi var på Naxos 2004 och tyckte att det var rätt så billigt. Den dyraste middagen vi åt kostade 30 Euro och för det fick vi tre-rätters för 2 vuxna och ett barn inkl. vin, öl och coca-cola. Att ta sig fram på ön kostar inte så heller. Vi betalde 1 euro/vuxen för bussresa mellan Agios Prokopios och Naxos stad samt 1,5 euro för bussresa mellan Agios Prokopios och Plaka Beach som är en av de finaste stränderna på ön. Vi brukade åka taxi till och från Naxos stad på kvällarna (vi bodde på Kavouras Village i Agios Prokopios) och det kostade 5 euro enkel resa.
Ha en trevig resa!
Det är ett av de bästa resmål jag varit på.
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 16:31
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Sus_o_dus Visa inlägg
Vad menar du med "bara att bjuda" ...lägga et bud på ett rum och vänta och se om de nappar ????
Hur många är ni som åker?? Runt midsommar kan ni lägga ett bud på ca. 20 € om ni är 2 pers. Först kommer dom titta på er som om ni är galna, men stå på er.
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 17:09
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Angående prisnivån, så är Naxos överlag en billig ö. Både när det gäller boende, mat, shopping osv. På Santorini är allt MYCKET dyrare än på Naxos, så ni kommer märka stor skillnad.
Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 21:09
opas avatar
opa opa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Runt midsommar kan ni lägga ett bud på ca. 20 € om ni är 2 pers. Först kommer dom titta på er som om ni är galna, men stå på er.
Vad kan man få betala för rum de första 2-3 veckorna i juli? Dvs när högsäsongen kanske inte riktigt börjat, men nästan...?
Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 21:14
Hellens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av opa Visa inlägg
Vad kan man få betala för rum de första 2-3 veckorna i juli? Dvs när högsäsongen kanske inte riktigt börjat, men nästan...?
Behäver du inte ha pool och eller havsutsikt så räkna med 50-65€ för ett rum för 2-3 personer. Högsäsongen börjar i mitten av juli, så er första vecka bör ni få samma rum för under 50€, kanske ner till 40€.
Är det gott om rumsuthyrare i hamnen= lägre pris på boende.

// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-05-26, 07:10
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
så er första vecka bör ni få samma rum för under 50€, kanske ner till 40€.
Jag håller inte riktigt med.
I somras var vi på Amorgos, Donoussa, Paros i från midsommar till 11/7. Vi betalade aldrig över 30 euro för dubbelrum. Vi hade då riktigt bra boenden med utsikt, balkong, AC och kokmöjligheter. Dock inte ställen med pool.
Lars
Svara med citat
Gammal 2008-05-26, 08:31
Hellens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Jag håller inte riktigt med.
I somras var vi på Amorgos, Donoussa, Paros i från midsommar till 11/7. Vi betalade aldrig över 30 euro för dubbelrum.
Det låter lovande, får väl krypa till korset och erkänna att det är fem år sedan jag reste den perioden, har bara färskare juli/augustipriser så jag "höftade" lite

// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-05-28, 14:49
Hellens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av M.G Visa inlägg
Vilket ställe är trevligast att bo på på Naxos?
Barnen är mellan 11 och 15år.
Jag tillhör Prokopios förespråkarna, bor man i stan så går det visserligen jättelätt att ta sig ut till Prokopios med buss, men med en 15-åring som kanske gärna drar sig en stund extra på morgonen så är det ju lättare om boendet finns i närheten av stränderna.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-05-29, 11:03
NaxosLottas avatar
NaxosLotta NaxosLotta är inte uppkopplad

Jag tror att med större barn så är det bättre att bo inne i Chora, här finns det mer att göra och internet cafer och små kul affärer. Sen kan man lätt ta bussen ner till stränderna. Rum i Chora hittar ni när ni klivera av båten, massor med rumsuthyrare möter er och det är bara att vraka och välja (förutom i augusti, då måste man boka i förväg)
Svara med citat
Gammal 2008-05-29, 11:19
Hellens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av NaxosLotta Visa inlägg
Jag tror att med större barn så är det bättre att bo inne i Chora, här finns det mer att göra och internet cafer och små kul affärer. Sen kan man lätt ta bussen ner till stränderna.
Är tonåring pigg på att ta bussen till stranden själv, så funkar ju det också, min erfarenhet säger att strandnära boende är det ultimata när barnen är i "koma" åldern
// Helén
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:33.