![]() |
Priser på Naxos
Hur är priserna på Naxos i förhållande till de andra öarna?
Har både hört att det ska vara bland den billigaste ön men även att det är dyrare där. Vad är det som stämmer? Vi ska även på Santorini, Amorgos och Koufinisi. På Santorini vet jag att det är dyrt men hur är det på de andra två? |
Sv: Priser på Naxos
Min uppfattning är att Naxos är den billigaste ön att leva på i Kykladerna. Det finns ett större utbud av allt vilket innebär att priserna pressas. Nu är det några år sedan vi var på Koufonissi och Amorgos och visst märktes det i plånboken både vad det gäller boende och mat.
Ska bl a åka tillbaka till Amorgos i sommar, så det ska bli spännande att se vad som hänt på 4 år.bye_bye |
Citat:
// Helén |
Jo, jag upplevde Naxos som billigare än tex Amorgos på både boende och mat (tex en Mythos och greksallad får man 2-3 euro billigare på Naxos).
|
Så här ligger det till,när man kommer fram till Naxos, så dräller det av rumsuthyrare, det är bara att bjuda , till slut får man det man vill ha, vi har hållt på i 10 år så jag vet, ha is i magen, det ordner sig som vi säger i Värmland, det har det alltid gjort så var inte nervös, vii har aldrig blivi utan boende, har fått det vi vill ha varje gång.
Maritha_B-anana_B-anana |
Vilket ställe är trevligast att bo på på Naxos?
Barnen är mellan 11 och 15år. |
Vad menar du med "bara att bjuda" ...lägga et bud på ett rum och vänta och se om de nappar ????
Skall bli spännande, vi åker dit innan midsommar och kommer då från Amorgos ! |
Vi var på Naxos 2004 och tyckte att det var rätt så billigt. Den dyraste middagen vi åt kostade 30 Euro och för det fick vi tre-rätters för 2 vuxna och ett barn inkl. vin, öl och coca-cola. Att ta sig fram på ön kostar inte så heller. Vi betalde 1 euro/vuxen för bussresa mellan Agios Prokopios och Naxos stad samt 1,5 euro för bussresa mellan Agios Prokopios och Plaka Beach som är en av de finaste stränderna på ön. Vi brukade åka taxi till och från Naxos stad på kvällarna (vi bodde på Kavouras Village i Agios Prokopios) och det kostade 5 euro enkel resa.
Ha en trevig resa! Det är ett av de bästa resmål jag varit på. |
Citat:
|
Angående prisnivån, så är Naxos överlag en billig ö. Både när det gäller boende, mat, shopping osv. På Santorini är allt MYCKET dyrare än på Naxos, så ni kommer märka stor skillnad. :)
|
Citat:
|
Citat:
Är det gott om rumsuthyrare i hamnen= lägre pris på boende. // Helén |
Citat:
I somras var vi på Amorgos, Donoussa, Paros i från midsommar till 11/7. Vi betalade aldrig över 30 euro för dubbelrum. Vi hade då riktigt bra boenden med utsikt, balkong, AC och kokmöjligheter. Dock inte ställen med pool. Lars |
Citat:
// Helén |
Citat:
// Helén |
Jag tror att med större barn så är det bättre att bo inne i Chora, här finns det mer att göra och internet cafer och små kul affärer. Sen kan man lätt ta bussen ner till stränderna. Rum i Chora hittar ni när ni klivera av båten, massor med rumsuthyrare möter er och det är bara att vraka och välja (förutom i augusti, då måste man boka i förväg)
|
Citat:
// Helén |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:34. |