![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Nej, den kom ungefär i samma veva som Betamaxen och VHS:en. Men Philips hade ett annat system, som jag lyckats förtränga, innan System 2000. Jag jobbade i butik då och sålde grejerna.... Tekniskt sett var Betamaxen helt överlägsen. Suverän bild med dåtidens mått. Men VHS vann eftersom de lyckades få ut massa hyrfilmer. Jag vet inte hur mycket Philips lade på utvecklingen av System 2000, men de lade inget på marknadsföring! Dumskallar! Det var inget fel på System 2000, tvärtom, det var bra, men man måste tala om det för kunderna! Men det är historia nu. Nu spelar vi in på hårddisk och behöver inte bekymmra oss om band som går av, videohuvuden som behöver rensas eller annat mög....
Klant! Nu var du för het på gröten igen.... Som din hustru brukar säga... ![]() ![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Jag har en supergo jeans-skjorta med LG:s logga på ryggen. Kommer från den tiden då de ville muta mig att sälja deras växlar.... LG betyder förresten Lucky Goldstar.... Ett av världens töntigaste företagsnamn.... ![]() Citat:
Men vem faan har råd? Jag ska renovera hela köket, inkl vitvaror, köpa nya garderober, köpa den där LCD-TV:n jag nämnde och vill åka till Grekland några veckor i höst. Och bankkontot hånskrattar åt mig varje gång jag är inne och betalar räkningar................. Finns det någon miljonärska här som är intresserad.... ![]() ![]() Man får väl försöka överleva ändå då.... ![]() Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Ingen TV ikväll, katten ska få sin första kull och hon vill föda under min huvudkudde. Antar det blir en lång natt.
![]() birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Klant! Nu var du för het på gröten igen.... Som din hustru brukar säga...
![]() ![]() Nej nej, hustru hälsar att hon är helt nöjd med prestanda, hon säger dock att kontrasten är viktigast.. hur f..n jag nu skall tolka det. //PO ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eehhhh...... Nä, jag tror inte jag ska svara på det.... ![]() ![]() Peter ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Min bäste vän födde upp Bruna Burmor (Gandalf-linjen) för många år sedan och jag var med vid flera födslar. Vilka minnen jag har med dessa småpischar... ![]() ![]() ![]() ![]() OK, de ÄR Sydsveriges mest bortskämda katter.... ![]() Har du kollat henne så du vet hur många ungar det är? När hon är förstföderska måste du kolla att alla ungarna kommit ut. Kommer placentan så är normalt sett alla ute. Sedan är det bara mys, mys, mys... Nu blev jag sugen på kattungar igen, men mina två pojkar kan inte reproducera sig längre... Tyvärr... Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Det blev ingen lång natt. Allt blev klart innan nio, 5 småttingar kom ut. Tyvärr så har nog Texis valt sin egen kille
![]() birgitta |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det är bra mysigt med katter... Och andra djur... För mig hade livet varit tomt utan dem... Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Greklandsfrälst och kattälskare verkar gå hand i hand.
birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Naturligtvis!
![]() ![]() ![]() Och så är det ju de två här som sitter ute på den inglasada balkongen och håller koll på grannarna... Liiidingö... Käkar ni fortfarande biskviiiier och dricker vitt viiiin....? ![]() ![]() ![]() ![]() Peter |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Du glömde "ske- och s-ljuden" ![]() birgitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja den gamle med breda band. Den nya med smala band kom först några år senare.
Citat:
![]() Men det är historia. nu kan vi spela in på Hårddisk i stället. Säkrare och bättre kvalitet... ![]() Peter |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() birgitta som nästan aldrig är ironisk ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det är i o f s en motiverad fråga. Men diskarna i en inspelningsbar DVD brukar ligga på 160 Gb och uppåt. Så det dröjer nog ett tag till innan de utrustas med helt fasta minnen. Det är för dyrt fortfarande med så mycket fast minne jämfört med en disk. Men den dagen kommer säkert. Och då slipper vi ännu en rörlig del som kan gå sönder.
Peter |
![]() |
|
|