![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Nu är det bara att avvakta vad de väljer denna gång, så vet man vilken teknik som blir ledande i framtgiden. |
|
||||
|
||||
![]()
Till Peter
Håller fullständigt med dig, tekniker sedan 70/71. I och för sig har LCD ett problem med så kallat jitter men vem bryr sig om filmen är bra. Jag valde en Philips 28" för jag fick ett bra pris. Samsungen var över tvåtusen dyrare, men jag har inte tänkt spendera hela livet framför burken. Bara under vintern för då behövs både film o Tv. Sedan ska ju tilläggas att utsändningarna här på Kreta inte är de bästa. So what! Uffe |
|
|||
|
|||
![]()
Urrk Turk på Burk... Du är knappt ett år äldre, men -71 satt jag fortfarande i skolbänken...
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Citat:
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Och idag får ju vem som helst tag på porr via datorn så det är väl knappast något riktmärke för vilken teknik som "vinner" denna gång! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du har en poäng i det du säger, men det fanns ett tredje, Video2000. Med vändbara band, tror att det var 8 timmars inspelning. Det funkade inte heller. En annan sak som gjorde VHS som marknadsledande var att Sony skyddade Betamax liksom Philips gjorde med Video2000. Med VHS var det annorlunda. Vem som helst fick tillverka sådana spelare. Jag tror dock fortfarande på porrbranschspåret. Hade de t ex bestämt sig för Betanmax hade det blivit standard. Vi har däremot idag andra tider, som du säger. Är framtidens media "fast" i form av en skiva, eller finns det virtuellt?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ja fast 2000 kom ju senare än de andra och då hade vhs redan tagit marknadsandelarna. Och dessutom la staten på en bandskatt som gjorde åtta timmars band hutlöst dyra... vhs blev ju tillräckligt dyra ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Prisjakt är en sida där tekniknördar jämför, testar och visar upp sina hembioanläggningar i olika forum. Skall man köpa tv är det lätt att sortera fram den mest populära/billigaste/bästa just nu. Jag önskar att jag hittat den tidigare. Det hade sparat mycket testletande/läsande.
//PO -42" Panasonic plasma (bäst i test! ;-) ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Någon direkt tekniknörd är jag väl inte men vill ändå berätta om vår nya LCD TV.
Köpte för drygt 1,5 månader sedan ny TV. Hade diskuterat lite fram och tillbaka om att det kanske var dags att börja införskaffa något nytt längre fram. Helt plötsligt ville inte den gamla TVn fungera längre och jag hade ännu inte köpt någon 50-årspresent till käre sambon. Saken blev glasklar och nu skulle det handlas ny TV. Det blev en Samsung LE32S86BD som redan från början visade sig ha fel på ljudet ![]() ![]() Igår kom reparatören med TVn tillbaka och det var ett mjukvarufel + att en uppgradering hade gjorts. Vid start upptäckte vi att ljudet var uruselt på SVT2 och reparatören såg aningen brydd ut. TVn har inbyggd digitalbox och efter många minuters navigerande i manualen ställde han över den från analog till digital - Inte nog med att både ljud och bild blev kanon, vi fick flera för oss okända gratiskanaler också ![]() Trots ovanstående lite tröga LDC-debut är jag jättenöjd med val av TV, dessutom är den designmässigt snygg att titta på ![]() //Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
![]() Peter |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Nej, den kom ungefär i samma veva som Betamaxen och VHS:en. Men Philips hade ett annat system, som jag lyckats förtränga, innan System 2000. Jag jobbade i butik då och sålde grejerna.... Tekniskt sett var Betamaxen helt överlägsen. Suverän bild med dåtidens mått. Men VHS vann eftersom de lyckades få ut massa hyrfilmer. Jag vet inte hur mycket Philips lade på utvecklingen av System 2000, men de lade inget på marknadsföring! Dumskallar! Det var inget fel på System 2000, tvärtom, det var bra, men man måste tala om det för kunderna! Men det är historia nu. Nu spelar vi in på hårddisk och behöver inte bekymmra oss om band som går av, videohuvuden som behöver rensas eller annat mög....
Klant! Nu var du för het på gröten igen.... Som din hustru brukar säga... ![]() ![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Jag har en supergo jeans-skjorta med LG:s logga på ryggen. Kommer från den tiden då de ville muta mig att sälja deras växlar.... LG betyder förresten Lucky Goldstar.... Ett av världens töntigaste företagsnamn.... ![]() Citat:
Men vem faan har råd? Jag ska renovera hela köket, inkl vitvaror, köpa nya garderober, köpa den där LCD-TV:n jag nämnde och vill åka till Grekland några veckor i höst. Och bankkontot hånskrattar åt mig varje gång jag är inne och betalar räkningar................. Finns det någon miljonärska här som är intresserad.... ![]() ![]() Man får väl försöka överleva ändå då.... ![]() Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Ingen TV ikväll, katten ska få sin första kull och hon vill föda under min huvudkudde. Antar det blir en lång natt.
![]() birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Klant! Nu var du för het på gröten igen.... Som din hustru brukar säga...
![]() ![]() Nej nej, hustru hälsar att hon är helt nöjd med prestanda, hon säger dock att kontrasten är viktigast.. hur f..n jag nu skall tolka det. //PO ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eehhhh...... Nä, jag tror inte jag ska svara på det.... ![]() ![]() Peter ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Min bäste vän födde upp Bruna Burmor (Gandalf-linjen) för många år sedan och jag var med vid flera födslar. Vilka minnen jag har med dessa småpischar... ![]() ![]() ![]() ![]() OK, de ÄR Sydsveriges mest bortskämda katter.... ![]() Har du kollat henne så du vet hur många ungar det är? När hon är förstföderska måste du kolla att alla ungarna kommit ut. Kommer placentan så är normalt sett alla ute. Sedan är det bara mys, mys, mys... Nu blev jag sugen på kattungar igen, men mina två pojkar kan inte reproducera sig längre... Tyvärr... Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Det blev ingen lång natt. Allt blev klart innan nio, 5 småttingar kom ut. Tyvärr så har nog Texis valt sin egen kille
![]() birgitta |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det är bra mysigt med katter... Och andra djur... För mig hade livet varit tomt utan dem... Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Greklandsfrälst och kattälskare verkar gå hand i hand.
birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Naturligtvis!
![]() ![]() ![]() Och så är det ju de två här som sitter ute på den inglasada balkongen och håller koll på grannarna... Liiidingö... Käkar ni fortfarande biskviiiier och dricker vitt viiiin....? ![]() ![]() ![]() ![]() Peter |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Du glömde "ske- och s-ljuden" ![]() birgitta ![]() |
![]() |
|
|