Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-15, 19:56
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Jag vill också stämma in i Grattiskören!!!

Ett fyrfaldigt leve; Hurra, hurra, hurra, hurraaaaaaaa!

Själv har jag inte varit medlem så länge. Hösten 2005 var det nog tror jag. Men dessförinnan hade jag ju "smygläst" rätt länge. Innan jag började läsa i forumet hade vi aldrig båtluffat, trots att vi varit väldigt många gånger i Grekland. Tack vare alla resebrev och alla tips och råd vi hittade här på Kalimera blev det till slut av att vi endast bokade flygbiljett och vågade oss på att resa på egen hand. Kan nu inte tänka oss en sommar utan att hänga på oss ryggsäcken och sticka iväg mot nya, spännande Greklandsäventyr.

Och... som redan sagts här i tråden tidigare... nya vänner har vi fått genom Kalimera.

Carina
Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 21:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av CarinaN Visa inlägg
Hösten 2005 var det nog tror jag.
Fel, det var den 22 januari 2005. Ditt första inlägg i dåvarande forum löd så här:

Här kommer ännu en Greklandsfantast och vill vara med! Vi (jag+sambo) har varit i Grekland flera gånger men aldrig båtluffat. I sommar gör vi slag i saken. Vi flyger till Athen och tänker sedan åka till Milos, Sifnos och Serifos. Jag kommer nog att anfalla er med alla möjliga och omöjliga frågor om båtluff under våren. /Carina

Minns du?

Senast redigerad av Kalimera den 2007-05-15 klockan 21:21.
Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 21:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Kom på en annan rolig sak. När jag fick veta att Anna Vissi skulle uppträda i Solna nämnde jag det i ett nyhetsbrev. För dem som inte visste vem hon var la jag till en länk till hennes hemsida. Några sekunder efter att nyhetsbrevet gått ut fick jag ett mejl från inkfish med rubriken "Stoppa pressarna"! Jag hade skrivit fel länk, hennes namn var felstavat och länken gick till en tysk hårdporrsajt. Det var inte alls roligt, och omöjligt att reparera skadan.
Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 21:36
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
..."Stoppa pressarna"! Jag hade skrivit fel länk, hennes namn var felstavat och länken gick till en tysk hårdporrsajt. Det var inte alls roligt,...
Jag har full förståelse för att du inte tyckte det var roligt då, men nu är det ju jättekul

Själv har jag tittat in lite då och då som anonym något år innan jag blev medlem, det blev jag våren 05.(tjuvkikade) Har lärt mig enortm mycket om platser jag besökt och framför allt platser jag ännu ej hunnit besöka. Vi är relativt nya på Grekland. Önskar minst 10 år till och tackar för den bästa informationskällan om Grekland.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 22:54
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Citat:
Några sekunder efter att nyhetsbrevet gått ut fick jag ett mejl från inkfish med rubriken "Stoppa pressarna"! Jag hade skrivit fel länk, hennes namn var felstavat och länken gick till en tysk hårdporrsajt.
Ja, jag ville ju inte att du skulle sprida mina bästa surftips så där, det var ju ett tips i förtrolighet
Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 22:08
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Citat:
Fel, det var den 22 januari 2005.
Hi, hi... tur att du har koll på oss Janne .

Carina
Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 22:25
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Får väl bara hänga med i hyllningskören och gratulera.
Jag har väl varit med här ganska länge. För länge sedan hade ju jag en konkurrerande sida till denna men den håller snart på att slå rekord i att vara ouppdaterad.
Detta med vykorten hade jag helt glömt bort, kul grej på den tiden.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 22:26
*Nicki* *Nicki* är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Grattis på 10-årsdagen!!! Minst 10 år till önskar jag mig.

Jag kommer ihåg åsnan på bilden från den föseta Kalimerasidan, vilket betyder att kalimera fuunits i mitt liv ganska länge Jag var dessutom inne ganska mycket och läste på det förra Kalimera-forumet. Reggad medlem blev jag dock inte förrän sommaren 2005. Nu är jag inne varje dag, även under vinterhalvåret.

*Nicki*
Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 22:58
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Grattis Kalimera

Jag är en av dem som bara "smygläste" på gamla forumet...registrerade mig när detta forum öppnade och sen dess är jag fast Inte en dag utan Kalimera
Har varit med på två träffar i Göteborg och tycker det vore kul om man kan få till det och komma till Stockholm i december.
Kalimera har betytt mycket genom åren men kanske allra mest sista tiden. Tack vare Kalimera har jag fått en riktigt go vän. Det började så här:

http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=6845

Efter att jag kollat min "inbox" den dagen har jag och Lotta haft så gott som daglig kontakt och även träffats IRL. Det är en ganska märklig historia om allt vi har gemensamt som skulle ta hela natten om jag skulle berätta Får bli en annan gång.
Sen Lotta startade tråden har det varit en lång väntan men om 1 dag och 8 timmar åker vi till Kreta...tillsammans

Malin

Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 23:03
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Sen Lotta startade tråden har det varit en lång väntan men om 1 dag och 8 timmar åker vi till Kreta...tillsammans

Malin
Vilken bra historia! Och vilket bra firande av Kalimeras tioårsdag

Hoppas ni får en härlig resa.
Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 23:17
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Vilken bra historia! Och vilket bra firande av Kalimeras tioårsdag

Hoppas ni får en härlig resa.
Tackar...ja det kommer bli en toppensemester hoppas vi

Malin
Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 23:58
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

- i 12'te time en kjempegratulasjon fra meg!
Tusen takk for a l l glede og nytte Kalimera har gitt meg

Kari
Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 23:58
babsans avatar
babsan babsan är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

ETT STORT GRATTIS

Verkligen ett jättebra forum. Har blivit Kalimera-beroende. Så fort jag slår upp ögonen på morgonen, så sätter jag på datorn och går in på Kalimera.

Barbro
Svara med citat
Gammal 2007-05-16, 08:41
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Grattis Kalimera

Jag är en av dem som bara "smygläste" på gamla forumet...registrerade mig när detta forum öppnade och sen dess är jag fast Inte en dag utan Kalimera
Har varit med på två träffar i Göteborg och tycker det vore kul om man kan få till det och komma till Stockholm i december.
Kalimera har betytt mycket genom åren men kanske allra mest sista tiden. Tack vare Kalimera har jag fått en riktigt go vän. Det började så här:

http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=6845

Efter att jag kollat min "inbox" den dagen har jag och Lotta haft så gott som daglig kontakt och även träffats IRL. Det är en ganska märklig historia om allt vi har gemensamt som skulle ta hela natten om jag skulle berätta Får bli en annan gång.

Malin
Och jag har också hittat en ny vän!
Tack vare Kalimera träffade jag Malin! TACK!
En riktig god vän har hon blivit.
22 timmar kvar till avresa!

Lotta (medlem sen 2005)
Grattis igen!
Svara med citat
Gammal 2007-05-16, 09:53
Micke Pite Micke Pite är inte uppkopplad

Hittade till Kalimera våren -98 då vi började fundera på vår första båtluff. Sidan var till stor hjälp vid planeringen och en stor inspirationskälla.
Minns framförallt Arnes inlägg från den tiden om söldukar,
vikten av ha eltejp/koppartråd i packningen och duralexglasens nödvändighet för att få rätta smaken vid intagandet av Retsina m.fl.

Har under åren träffat en del Kalimerianer både på Kalimerafester
och i Grekland och det har varit väldigt trevligt med nya bekantskaper med samma intresse.

Micke

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:28.