![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vad salatouri innehåller vet jag inte helt , men det är någon slags fisksallad med lök och kryddor . När man beställer det i kvinnligt sällskap, blinkar kyparna menande med ögat . Vad nu dom kan mena med det ?? ![]() Salladen har diskuterats här tidigare. / Tom |
|
||||
|
||||
![]()
Visst ja! Då kunde jag ju ha testat den, var bara där en kväll... Men det jag åt var fantastiskt gott så jag kan inte säga att jag led
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Dip som någon skrev är för greker alla dessa fantastiska förrätter som ex fava.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ja fast fava passar nog inte någe vidare till knapriga calamares ? jag föredrar ngt mayo el gräddfilsliknande. Jag undrar förresten om denna fava - när vi var på Santorini åt vi en fantastisk fava - fick höra att denna ärta/böna ? endast växte på Santorini...?? nåväl, när vi åkte vidare hittade vi favva överallt och jag tro inte (?) att den kom fr Santorini. Nåväl, man kan göra sin egen lilla favva av gula ärtor - smakar snarlikt måste jag säga. Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Varför ska du ha dip till knapriga kalamares?
![]() Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jo, jag tycker det passar bra med ngn form av dip till calamares - oftast i alla fall - beror på .Blir lite träligt annars om man bara äter calamares o inte som en smårätt bland smårätter.En del har smör på brödet också..inte jag dock, kanske e jag lite konstig - föredrar melizanosalata eller tzatziki då. En sk vinkännare som provar vin skulle aldrig äta ost tillsammans med en dyrgrip till vin - det förstör smaklökarna totalt nämligen, men de får gärna bli förstörda då oxå för mig
![]() Lena Senast redigerad av Zanét den 2006-11-10 klockan 19:08. Anledning: För långt citat |
![]() |
|
|