Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf
Jag tänker inte bemöta hela ditt inlägg, men dessa måste jag kommentera
Men, du sa ju nyss att den första artikeln i svensk media kom för en vecka sen. Nu talar du ju emot dig själv.
Va? Hänvisar du till familjeliv som källa. Det är ju lika trovärdigt som flashback... Då förstår jag var du får dina idéer från
Sen är det ju så här. Folkhälsomyndigheten säger saker. INTE Anders Tegnell. Det är ju inte hans personliga uppfattning. De är ju en MYNDIGHET, han jobbar på. Vad är det som är så svårt att förstå med det? Ibland är HAN ju inte ens med på presskonferenserna.
/Netwolf
|
Familjeliv var ett exempel ja, som speglar många vanliga människors funderingar. Det är faktiskt en utmärkt källa. Sen var det ju så att om du läser mina inlägg så har jag också andra källor. Och jag poängterade det faktum att hela Sveriges strategi grundar sig på det. Jag säger det igen. Att bara de som uppvisar symptom uppmanas stanna hemma, medan deras familjemedlemmar ska gå till skola och jobb som vanligt. Det är ju oerhört sannolikt att de också är smittade, svårt att undvika, men ändå ska de flänga runt i samhället. Då kan man ju lika gärna släppa ut den som har symptom också, tycker jag.
Du belyser att det inte är just Tegnells åsikter om saker och ting utan FHM. För det första måste jag väl säga att jag skrivit mycket om FHM också. För det andra uttrycker sig Tegnell på ett sätt som får det att framstå som hans egna bedömanden ja. Men det mest intressanta av allt är att du inte ens kommenterar de felaktiga uttalanden som han / FHM har gjort som jag skrev om. Det borde ju vara det viktigaste i det här fallet. Och jag ser ingen annan som har gjort det heller. Där blev det antagligen för jobbigt.
Jag skriver inte mer här, för alla försöker tvista om det jag skriver. Det blir ingen intressant debatt, och man är bara ute efter att göra mig till svarta fåret och dumförklara mig. Jag är ledsen att jag har ett annat synsätt på saker och ting. Att jag är kritisk mot Tegnell och FHM betyder inte att jag inte älskar Sverige, som ni verkar tro. Det är inte samma sak för mig.
Jag får nog hålla mig till att ge restips i framtiden...