![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag skrev om viruset på FB och som var på väg i början av januari, tom mina vänner förlöjligade mitt inlägg o beskrev mig som en negativ domedagsprofet, eftersom viruset då var okänt, inte rapporterat av svensk media, o därmed inte existerade. Men det skrevs om det i andra icke västmedia som det största hotet i modern tid, 1,5-2 månader innan någon i Sverige hade en aning.
Nu skrivs det om att Sverige gör ett experiment med virushantering, o att det får kosta liv, i tron att det är den bästa metoden. Om man ska vara uppdaterad så hjälper nog inte bara tabeller som någon föreslog, utan en lite bredare syn o faktainsamling. En exceltabell är inte svaret enl mig. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I Finland är väl siffran ungefär samma som i Grekland. Nu vet jag att inte svenskar gillar kritik, och att allt svenskt är bäst, men ändå ??? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men som Kajja nämnde så är det ju INGEN som vet hur detta slutar när det en gång är över - framför allt är det ju ingen "tävling" där man ska utse vinnare och förlorare! /kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det finns närmare 195 länder o Sverige har nu framgångsplats - 184 o närmare sista platsen kommer vi nog inte. Hur nu vi ska passera 184 länder i placering utan skyddsutrustning är för mig en gåta. Jag är lycklig som har bostad i Grekland. 🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷 |
|
||||
|
||||
![]()
Jag känner en i Grekland som har svärmor på "hemmet" Svärmor är 97 och personen själv närmar sig 80, så inte så lätt och orka och ha en dement svärmor och ta hand om :-( Och har sett på Alphanews att det är ett äldreboende i karantän utanför Aten, för det har upptäckts smitta där. Sen vet man ju inte hur många gamla dör hemma i byarna för man gör väl knappt någon test på dom, eftersom dom inte kommer till sjukhus.
Riitta |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
Tänk sedan när viruset tar fart i slumområdena i Indien, Afrika och Sydamerika. Usch... ![]() Och många av de som dör där lär väl knappast hamna i någon statistik... /kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Netwolf |
![]() |
|
|