![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Det har jag aldrig hört talas om. Tror inte att svenskar använder andra typer av solkrämer än vad andra nationaliteter gör, och jag tror inte heller att svenskar skulle låta bli att duscha efter en dag på stranden.
Den enda jag kan komma på som svenskar gör som andra nationaliteter inte gör, och det är att svenskar snusar, och det kanske finns de som sover med sitt snus, och kladdar ner i sängen. |
|
|
||||
|
||||
|
Detta var nytt för mig oxå.... Jag kan tänka mig när det gäller solkrämer, att det är sådana med karotin? De har ju en nyans av "morots-aktig" färg. (av naturliga skäl). Om man lägger sig och vilar lite efter badet så kanske det kan smeta av sig lite... Men varför skulle bara svenskar göra det i så fall? Märkligt dessutom om problemet skulle vara så påtagligt på just Samos
![]() //Conny
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
/ Anne
|
|
|
|||
|
|||
|
För 2 år sedan i Paleochora på Haris boende mötte jag detta problem för första gången de hade mycket tydlig skriftlig information om detta och att man var tvungen att tvätta bort all solkräm innan man la sej på lakan. Kommer inte exakt ihåg hur det formulerades men det var mkt bestämt skrivet och att detta var ett stort problem. Måste vara något i innehållet i solkräm som gör att detta uppstår
|
![]() |
|
|