![]() |
|
|||
|
|||
![]()
"...och ha förståelse för landets svåra situation och försöka att se under ytan, bortom parasollen och den vackra stranden. Även om det är mycket svårt för många av er"
Den kommentaren är väl särskilt missriktad just på detta forum, där så många gör just det: ser bortom parasollen och den vackra stranden. Har rest till Grekland sedan 1988, då jag besökte Aten för första gången. Har skrivit statsvetenskapliga uppsatser om bl.a. "Konstitutionens roll i den grekiska demokratiseringsprocessen efter 1974" och har drösvis med böcker och många vänner i Grekland. Och jag är ju långtifrån unik här. Det ör en befrielse att vara en bland alla greknördar och Greklandsälskare. Tack vare kalimera ger vi varandra inblickar i det grekiska vardagslivet och inspirerar varandra till nya resmål, nya resor och nya upplevelser. Och det sprider sig. Í vår närhet kan säkert finna gott om exempel på att andra lockats att besöka Grekland och inte sällan ett Grekland en bit från allfarvägarna. Jag hoppas verkligen att du orkar och vill driva kalimera ett tag till, Janne, och att vi alla bidrar efter förmåga. |
|
|