![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ja hur resonerar man då..? Man lägger sig inte vid en pool en hel dag utan att handla i poolbaren anser jag....Och eftersom jag råkar veta bakgrunden till din fråga så vill jag säga med bestämdhet att man inte utnyttjar poolbarens möbler, askfat, glas osv för en privat fest heller (med medhavd dryck)....även om den är stängd ![]() Hoppas vi slipper detta i sommar Eller... ![]() // Malin |
|
|
|||
|
|||
|
Men himmel så grisigt en del beter sig! Det är ju självklart att man nyttjar den bar som tillhandahåller solstolar på stranden även om de är avgiftsbelagda.. Vi ligger så sällan på strand och solar men de gånger vi gör detta är det självklart att ta en fika eller mat från serveringen...
Jag blir även förbannad på hotellgäster som tar största tallrikarna med frukt och kaffebröd med sig upp på rummen från frukostbuffen för att ha senare på dagen för balkongmys! ![]() Lissi |
|
|
||||
|
||||
|
I höstas hade vi för ovanlighetens skull inkl. frukost i vårt boende. Varje morgon satt jag och kastade ilskna blickar på folk som lassade på säkert 10-talet mackor, flera ägg, buntar med servetter mm. och lämnade hälften när de ätit klart.
![]() Det var samma människor varje morgon och jag skämdes över deras hyenamentalitet. Hade dom varit från Sverige skulle jag lätt ha spontanskällt men språket hindrade... ![]() Vid pool och strand är det självklart för oss att beställa lunch, kaffe, öl och annat av baren/tavernan. På så sätt får man ju småprata lite åxå ![]() ![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Vem vet, vi kanske blir slängda i poolen både du och jag nästa gång vi frågar hur de tänker, det var nära sist
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag nyttjar ju naturligtvis poolbarens faciliteter om det finns. Men visst har jag haft medhavd ölburk några gånger. Det handlar inte om snålhet utan mer praktiskt beteende. Många poolbarer har T ex bara glas, vilket av naturliga skäl inte tillåts bland solstolarna.
/Netwolf |
![]() |
|
|