![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Syriza vill inte ha en Grexit, det har man gjort klart och tydligt. De vill inte heller lämna euron (inte som det är nu). Det har de också gjort klart och tydligt. De försöker följa folkets vilja så långt det är möjligt (mitt personliga intryck). Och de vill omförhandla återbetalningen och kraven i stödpaket och nödlån. Och så vill de ändra på var det skärs ned och vilka det sparas in på. Det är ju ohållbart att tro att nuvarande situation skulle kunna få Grekland på fötter när så mycket går till de tyska och franska bankerna av lånen. Kan inte föreställa mig att du heller tror det Laero? Det är inte rimligt. Och så till det som ständigt dyker upp här. Hur Syriza lurade folket. Jag vet inte själv exakt vilka vallöften de gav till punkt och pricka men varenda grek jag pratat med och i varenda tidningsartikel och TV_intervju, så säger alla samma sak. "Vi tror kanske inte det kommer att gå hela vägen fram men kan de omförhandla villkoren för sparprogrammen så räcker det." Jag vet inte om jag fått intrycket i en endaste intervju eller tidning att de känner sig lurade. De är glada att någon försöker göra något för att förändra deras situation. Och det var också anledningen till att de röstade på dem från början. Inte att de trodde att allt skulle bli guld och gröna skogar bara för det. Senast redigerad av Thira den 2015-06-30 klockan 18:16. |
|
|