Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-06-30, 14:07
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Eurokrisen - den ENDA tråden i ämnet

Citat:
Ursprungligen postat av Charleston Visa inlägg
Jag sätter emot! (vi kan cleara det hela i samband med en match på Arenan 2025)
Lägger in det i kalendern som påminnelse, avstämning 2025-06-30
Gammal 2015-06-30, 18:21
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Nej, det var definitivt inte ditt inlägg jag syftade på. Du ska däremot ha cred för ett bra inlägg angående avskrivning av Greklands skulder (inlägg 286).
Däremot håller jag inte med dig i ditt korståg mot euron. Visst, en del länder passar den inte för men jag sätter en 100-lapp på att euron finns kvar som en välmående valuta om 10 år med samtliga länder kvar (utom möjligen Grekland).
Citat:
Lägger in det i kalendern som påminnelse, avstämning 2025-06-30
Jag sätter också gärna emot. Hade varit roligare dock om vi bytte 100-lappen mot en rejäl bamsig ouzo-meze åt var och en som vi kunde avnjuta i varandras sällskap på någon trivsam plats i Grekland. Givetvis då inhandlad för egna drachmer av den/de av oss som har fel. Eller en grappa-meze nånstans i Italien inhandlad för italienska lire.

Låt oss alla tre skriva in 2025-07-01 i kalendern!

Masse
Gammal 2015-06-30, 18:58
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Jag sätter också gärna emot. Hade varit roligare dock om vi bytte 100-lappen mot en rejäl bamsig ouzo-meze åt var och en som vi kunde avnjuta i varandras sällskap på någon trivsam plats i Grekland. Givetvis då inhandlad för egna drachmer av den/de av oss som har fel. Eller en grappa-meze nånstans i Italien inhandlad för italienska lire.

Låt oss alla tre skriva in 2025-07-01 i kalendern!

Masse
Ja, du är med också men sedan är det stopp, jag kan ju få fel även om det låter otroligt.
En kompromiss, ouzo-meze istället för 100-lapp. Men i Borås enligt Charlestones förslag och i samband med fotboll, är det nått Skåne-lag som skulle falla herr Masse i smaken?
Gammal 2015-07-01, 00:52
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ja, du är med också men sedan är det stopp, jag kan ju få fel även om det låter otroligt.
En kompromiss, ouzo-meze istället för 100-lapp. Men i Borås enligt Charlestones förslag och i samband med fotboll, är det nått Skåne-lag som skulle falla herr Masse i smaken?
Jo skam vore det väl annars om inte jag fick vara med. Fick för mig att det var mig som du utmanade först med ditt vad.

Beträffande plats/arena/sport kan vi väl göra som i Bryssel, vi fortsätter förhandlingarna. Geografiska området Göteborg/Borås/Alingsås är för mig helt OK. Beträffande Skåne-lag som faller mig i smaken så står IFK Kristianstad överst på min lista, men handboll är kanske lite för hårdsmält för herr Laero eller .....?

Masse
Gammal 2015-07-01, 07:58
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Jaha så nu har Grekland då i princip egentligen gått i konkurs fast ändå inte, väldigt trist utveckling, läste igår även i the guardians feed att under 2014 så började ju ekonomin så sakta att ta fart o utveckla sig, något som den nya regeringen börjat grusa nu och kommer ödelägga ordentligt om detta fortsätter, det vore ju ännu mera fruktansvärt i en redan katastrofal situationom alla uppoffringar folket gjort nu går om intet, nu har ju tex Disenblom sagt att om det blir ett nytt stödpaket så får Grekerna räkna med ännu tuffare vilkor än i det gamla som gick ut igår.

Inte mycket o göra mer än att fortsätta åka till Grekland samt hoppas att det reder ut sig på ett bra sätt
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:00.