![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Xenos, håller du med: Samos och Pythagorion är ingenting mot Ikaria?
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Hur blev det med valet? Jag kommer ihåg min resa till Skiathos som väldigt positiv, och jag minns att Clabbe satt framför mig i planet :-) Skiathos lär ju ha varit även Beatles favoritö, men tyvärr fick de inte köpa den som de ville. Men nu säljer visst Grekland öar har jag hört. När jag bokade Skiathos-resan sa reseförsäljaren - Och du måste lova mig att åka över till Skopelos, det är en absolut pärla till ö. Och det är jag tacksam för att jag gjorde. De två öarna kompletterar varandra perfekt. Den ena har hålligång och sandstrand, den andra är lugn, genuin (om det ordet fortfarande är gångbart i sammanhanget), underbara promenadmöjligheter med havsutsikt samt denna fantastiska - talldoft. Dofterna är som bekant en av de viktigare ingredienserna i mötet med öarna. Och så detvpå Skopelos som skiljer sig från Skiathos - tystnaden - som gör att man kan urskilja det i mina öron mest underbara i Grekland - getpinglet i skymningen. Getpinglan |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pythagorion och Samos har inte samma dignitet för mig. Och, Ikaria är otämjt och fritt... |
![]() |
|
|