Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-02-18, 09:06
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Jeg vet ikke om noen meningsmåling eller noe, men jeg har inntrykk av at mange av dem stiller seg bak hovedbudskapet til denne grekeren, som sa:

"Jeg hater Syriza, men jeg stemte på dem allikevel, og vet du hvorfor: Jeg orker ikke dette lenger, vi (grekerne) er som en kreftpasient som holdes kunstig i live, jeg vil det skal være over, bare trekk ut kontakten! Hvis det er meningen at vi skal overleve, så gjør vi det, hvis ikke kommer vi til å dø, og uansett hva som skjer så vil iallfall den tilstanden vi er i nå være over, fordi dette "ikke-livet" er uutholdelig! Så tro meg når jeg sier det: nesten ingen grekere som stemte Syriza stemte basert på økonomi eller BNP, de fleste av dem tror IMF er initialene til en person! Vi er bare lei, vi er slitne, så vi stemte på en russisk rulett. Leve eller dø, samme det, bare det er OVER!"
Mitt hjärta går nästan sönder när jag läser dina ord Admirala. De orden är ungefär desamma om krisen (fast då innan Syrizas framgångar naturligtvis) som jag stött på hos folk jag känner i Aten. Men även hos dem jag mött ute på öarna från fastlandet som är där och jobbar i säsongen för att det inga andra jobb finns att få. Detta är det folk som alltid tagit emot oss med sån värme och gästfrihet och som så generöst delat med sig av sitt land till oss i alla år. Oavsett alla olika orsaker till krisen och oavsett alla utomliggande faktorer som påverkat den så slår åtstramningarna så orättvist och så hårt. Måtte det bli en förändring...

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:55.