Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-05-11, 20:49
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Färjor utöver GTP???

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
!
Vad gäller färjetiderna har vi dock lite stolpe ut.
Tycker alltid det är på det viset! Man tänker sig en rutt, sedan får man ändra för att anpassa sig till båttidtabellen. Shit happens!
Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 02:29
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Färjor utöver GTP???

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Har du kollat OpenSeas?

Tror dock att alla turer till öar som Egina och Sifnos finns med på GTP. Hoppas att det trots allt dyker upp någon båt, synd att behöva lägga två nätter i Pireus ofrivilligt.
Jo, jag har kollat både GTP och Open Seas med samma resultat.

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Tycker alltid det är på det viset! Man tänker sig en rutt, sedan får man ändra för att anpassa sig till båttidtabellen. Shit happens!
Njae ..... för vår del får jag nog vara ärlig och säga att det nästan aldrig är på det viset. Till Aten har vi så gott som alltid jättebra flygtider både ut och hem. Så också denna gång. Landning 13.00 är ju jättebra tycker jag.

Men just den här gången blev det lite osis med båttiderna. Natten före utresan till Sifnos hade jag tidigt på känn att det skulle bli så. Men efter många besök på Egina tidigare så blev jag lite förvånad att det tog stopp kl 18.00. Har väl haft ännu bättre tider tidigare, och senare på säsongen tror jag att det går någon senare båt.

En natt i Piraeus är för mig helt OK, men två nätter på samma resa känns lite onödigt. Men .... vaddå ...... jag är ju en av de knepiga typer som egentligen gillar Piraeus, så det kommer säkert att bli jättebra ändå. Och visst är det så att Shit happens. Men för mig är "shit happens" om man inte kommer till Grekland alls. Jag får ju en resa med två härliga resmål och får dessutom återse Piraeus lite extra. Så missnöjd är jag absolut inte. Ville bara kolla en extra gång.

Masse, som drar till Sifnos/Egina (och Piraeus!!!) om några veckor.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:18.