Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-31, 09:53
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Nea Chora

Citat:
Ursprungligen postat av pollebosse Visa inlägg
Frukosten var bröd, danskt smör, marmelad i förpackning, kaffe och en apelsinjuice. Frukosten är och kan vara en så härlig start på dagen, den är viktig. Tror det är bättre att hitta egna lösningar.Paul
Jeg er enig i at det var veldig dårlig frokost - og at det er best å finne egne løsninger
Vi foretrekker våre frokoster på egen balkong, og spesielt herlig er det og når utsikten er flott!
Jeg trodde det var studios ( selvhushold) på Arocaria, som det er på Semeli, men når jeg ser bedre på visittkortet så står det "Hotel"

Ha en fortsatt deilig ferie
Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 11:24
ouzakia ouzakia är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Det finns både och , vi har bookat en studio. E-gudien om Chania har jag lastat ned och det ser ut som vi inte behöver å ha det tråkigt
Ska gå in på pc:n i helgen å kika på dina bilder,Kari
Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 14:14
karis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ouzakia Visa inlägg
Det finns både och , vi har bookat en studio. E-gudien om Chania har jag lastat ned och det ser ut som vi inte behöver å ha det tråkigt
Ska gå in på pc:n i helgen å kika på dina bilder,Kari
Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 11:28
ouzakia ouzakia är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

[quote=kari;286483]Jeg er enig i at det var veldig dårlig frokost - og at det er best å finne egne løsninger
Vi foretrekker våre frokoster på egen balkong, og spesielt herlig er det og når utsikten er flott!

Er det morgonsol til frukosten?
Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 12:59
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Paul och Lisbet:

Jag skulle gärna ha suttit med er i Neo Chora igår kväll!. Fullmånen i Grekland i augusti sägs vara speciell.

Och med trevligt sällskap är inte att förakta. Men ni glömde att ni även hade en äkta kretensare med i sällskapet, eller? Trevliga Giannis.

Idag vintrar vi stugan på skäret, för att om en vecka styra kosan till vårt älskade Fourni. Vad jag längtar!

Lev väl,
Birgitta.
Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 14:25
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Paul och Lisbet:

Jag skulle gärna ha suttit med er i Neo Chora igår kväll!. Fullmånen i Grekland i augusti sägs vara speciell.

Och med trevligt sällskap är inte att förakta. Men ni glömde att ni även hade en äkta kretensare med i sällskapet, eller? Trevliga Giannis.

Idag vintrar vi stugan på skäret, för att om en vecka styra kosan till vårt älskade Fourni. Vad jag längtar!

Lev väl,
Birgitta.
Vi hade gärna haft dig med, det hade varit så kul att åter mötas.
Kretensaren glömde jag bort att nämna, det var en kul kille, men en aning skällig då och då. Trots detta var det en underbar vovve som bidrog med många kul inslag under kvällen i Nea Chora.
Hoppas du och Arne får en underbar vistelse på Fourni.

Sköt om er!

Paul
Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 14:14
karis avatar

[quote=ouzakia;286495]
Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Jeg er enig i at det var veldig dårlig frokost - og at det er best å finne egne løsninger

Er det morgonsol til frukosten?
Siden man kan nyte den vakre solnedgangen er det ikke morgensol, så det kommer an på hvor tidlig du spiser frokost
Da jeg bodde der, siste halvdel av mars, kom solen "krypende" inn på min balkong rundt kl 10.30, kanskje det er litt før nå ? - og i oktober?
Dessuten er det varmere om høsten, enn i mars, så man trenger ikke sol om morgenen for at det skal være behagelig
- jeg ville uansett ikke byttet bort solnedgangen, med en jakke var det ok om morgenen i mars og
Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 14:29
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Jeg trodde det var studios ( selvhushold) på Arocaria, som det er på Semeli, men når jeg ser bedre på visittkortet så står det "Hotel"

Ha en fortsatt deilig ferie
Tack Kari,
visst är det en härlig plats på Kreta att vara på. Nea Chora ger en så avslappnat tillvaro och njutning för både kropp och själ.
Vi har nu varit i gamla staden och handlat och känner hur skönt det är att komma till ett kallt fint rum för att öppna balkongdörren och skåda ut över den lilla fiskehamnen.

Hoppas att vi får tillfälle att mötas någon gång.

Paul
Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 23:24
karis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av pollebosse Visa inlägg
Hoppas att vi får tillfälle att mötas någon gång. Paul
- ja, det håper jeg, og muligheten er vel størst på Kreta
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:02.