![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vet du hur länge båten kommer att gå? Ska eventuellt till Kalymnos sent i höst och den skulle passa mig perfekt.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Detta återstår arr reda ut, för det har varit så mycket bråk och snack så jag kan inte säga säkert. Samma båt går till Chios övriga dagar, med många stopp.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack båda för svar. Antar att den inte kommer att gå när jag som bäst behöver den. Ska åka över till Kykladerna från Kalymnos sent i september.
|
|
||||
|
||||
![]()
Men den här gången ska vi väl få tid att träffas? Förra gången var det en sån hemsk värmebölja . I september kan man börja andas ordentligt igen!
|
|
|||
|
|||
![]()
Monica, vilken skillnad på turtäthet mot tex Tinos...där kommer varje dag nu minst 5 båtar samma rutt inom 2 -3 timmar och man kan ju undra vad lönsamheten blir på det då ju alla dessa båtar inte ens är halvfulla.... Sea Jet kommer kl 10,Highspeed 5 kl 10.30, Agoudimos ca kl 11, Blue star kl 11.15 och Blue Star straxt efter. Nu även Theologos P kl 11 och alla kör ju precis samma rutt med något undantag.
Det går båtar i en jämn ström till och från Tinos hela dagen och hälften kunde räcka! Tinos fick en jättefin nybyggd hamn för 2 år sen alldeles bredvid den gamla, men den används inte för det är för grunt där. ![]() Är det detta, för oss svenskar, oförmodat ologiska som gör att vi älskar Grekland?? ![]() Jag förstår mer än väl er frustration! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas det Monica. Så varmt som det var då kan det knappast bli i september. Dessutom ska vi nog på Kalymnos denna gång i stället för Telendos. Bor troligen i Pothia i så fall.
|
|
||||
|
||||
![]()
PM till dig.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi skall, precis som Janne, från Kalymnos till Cykladerna (Naxos) i slutet av September. Så jag blev jätteglad för "mjölkbåten", men ack nej. Nu blir det väl färjan till Syros på natten, vänta några timmar, sen "Artimis" kl. 07.00 till Naxos.
|
|
||||
|
||||
![]()
Har samma funderingar. Verkar var enda sättet att ta sig över i slutet av september.
|
![]() |
|
|