![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Masse och Charleston; ni har helt rätt, 2009 ska det vara. Enligt finansportalen.se var den som dyrast 11:66 någon gång i mars -99.
Och på försommaren när vi var på Tinos hade den nog krånglat sig under 11:- Lars |
|
||||
|
||||
![]()
Men visst, jag håller med er i tråden som pekar på den för oss "Greklandsfantaster" och våra vänner grekerna så trevliga utvecklingen på valutakursen. Låt oss hoppas, inte minst för Greklands skull, att den gärna förstärks ytterligare eller åtminstone består ett bra tag. Dock är det ju inte så många europeiska länder vars greklandsresenärer känner av effekten. Folket i euro-länderna får ju inte del av den. Och det begränsar ju tyvärr effekten för Grekland.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
8.60 de är lågt i kurs.Men ska man ta och växla nu ? Tänk om man ej kan handla för pengarna i aug när vi är där. Reser den 13 aug till Parga.
Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Varför skulle du inte kunna handla för pengarna i augusti? Skulle jag rest iväg så hade jag gjort precis som jag brukar, ta ut pengar på plats i bankomaterna i Grekland
|
|
||||
|
||||
![]()
Ah ja menar att det är mkt i luften nu med euron , hörde Findland tänkte dra sig ur menmen vi får se. Tro ej att det klarnar så värst mkt så dem har forfarande euro när vi är där.
|
|
|||
|
|||
![]()
Det snakkes nå om at man skal legge ned euroen og innføre betaling i naturalia (only) så alle bør ta med seg litt å kunne bytte med. Dettte gjelder hele eurosonen og vil kunne bli innført i løpet av få dager!
|
|
||||
|
||||
![]()
OK, Det låter krångligt men då är det bättre att vänta på hur dem tänker lösa euron kanske .
|
|
|||
|
|||
![]()
Humor er en vanskelig hund!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag tänkte på det svenska uttrycket "att betala i natura" , alltså inte byteshandel |
|
|||
|
|||
![]()
Betaling in natura eller i naturalia tenker jeg på som en gjentjeneste, en byttehandel, med andre ord man får en ting eller tjeneste i bytte med en annen ting eller tjeneste. Så da spørs det hva man har å tilby, men personlige tjenester in natura kan sikkert også brukes under visse forhold vil jeg tro.
Blir sikkert en morsom sommer i Hellas i år! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här var det färsk fisk! Kan man få tre liter bensin, kanske?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har datakunskaper "MCSE" (2000, XP) och vill ha 1 kg Hjortron!
Ok, vi är off the record... //Ulf |
![]() |
|
|