![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
8.60 de är lågt i kurs.Men ska man ta och växla nu ? Tänk om man ej kan handla för pengarna i aug när vi är där. Reser den 13 aug till Parga.
Birgitta |
|
|
||||
|
||||
|
Varför skulle du inte kunna handla för pengarna i augusti? Skulle jag rest iväg så hade jag gjort precis som jag brukar, ta ut pengar på plats i bankomaterna i Grekland
|
|
|
||||
|
||||
|
Ah ja menar att det är mkt i luften nu med euron , hörde Findland tänkte dra sig ur menmen vi får se. Tro ej att det klarnar så värst mkt så dem har forfarande euro när vi är där.
|
|
|
|||
|
|||
|
Det snakkes nå om at man skal legge ned euroen og innføre betaling i naturalia (only) så alle bør ta med seg litt å kunne bytte med. Dettte gjelder hele eurosonen og vil kunne bli innført i løpet av få dager!
|
|
|
||||
|
||||
|
OK, Det låter krångligt men då är det bättre att vänta på hur dem tänker lösa euron kanske .
|
|
|
|||
|
|||
|
Humor er en vanskelig hund!
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Jag tänkte på det svenska uttrycket "att betala i natura" , alltså inte byteshandel |
|
|
|||
|
|||
|
Betaling in natura eller i naturalia tenker jeg på som en gjentjeneste, en byttehandel, med andre ord man får en ting eller tjeneste i bytte med en annen ting eller tjeneste. Så da spørs det hva man har å tilby, men personlige tjenester in natura kan sikkert også brukes under visse forhold vil jeg tro.
Blir sikkert en morsom sommer i Hellas i år!
|
|
|
||||
|
||||
|
Här var det färsk fisk! Kan man få tre liter bensin, kanske?
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag har datakunskaper "MCSE" (2000, XP) och vill ha 1 kg Hjortron!
Ok, vi är off the record... //Ulf |
![]() |
|
|