![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vad vill nazisterna i Grekland, vilka är de "felaktiga" människorna i deras ögon?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Athens News skriver om Xrysi Avgis (Golden Dawns) velgere: But it would be utterly misleading to assume that this relatively small percentage of the electorate consists of neo-Nazi sympathisers. Instead, most of its supporters are simply frustrated by the monumental inability of successive governments to pursue an effective strategy to combat illegal immigration. Fringe parties are simply filling the gap left by the political mainstream. |
|
||||
|
||||
![]()
DN hade en ganska stor artikel om dom förra veckan. Tror det kanske var i mitten av veckan i pappersbilagan.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Rätt lustigt, om uttrycket tillåts i sammanhanget, är att den kritikstorm som Tyskland fått utstå från grekiskt håll, handlat om nazisternas förbrytelser under WW2.
Idag drar jag paralleller till situationen i Grekland 2012 och Tyskland 1932... Ekonomin i spillror, arbetslöshet, invandringsfientlighet, stukad självkänsla younameit /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är bara nyfiken, eftersom flera nämner det, om det finns nazistiska partier i Grekiska politiken
![]() Det kanske är riskabelt att på plats påstå att en grek är nazist. |
|
||||
|
||||
![]()
Men visst är det så att i kristider vill man alltid finna en bov till det onda, i Tyskland var det judarna och i nu Grekland är det invandrarna.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vissa av mina bekanta och vänner nere i Grekland skyller krisen på judarna dessvärre. Vet inte hur utbrett detta är i resten av Grekland, men vi har haft endel hetsiga diskussioner ang detta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det kan inte hjälpas, man blir ändå mitt i all den här tragiken och eländet både förundrad och nyfiken av de kategoriska uttalanden som nu kommer från de småpartier som skall försöka att ta hand om styret.
Först och främst säger de, skall de avtal som träffats om besparingsåtgärder och ekonomiskt stöd från EU sägas upp. Jag förstår den ilska och frustration som ligger bakom, men sen då .............? Att enbart stänga penningkranen löser väl inget? Då återstår väl bara att odla tulipanarosor och koka spiksoppa och det blir väl ingen så mycket gladare av. Eller ??? ![]() ![]() |
![]() |
|
|