Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-11, 21:08
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009
Standard Sv: Vad kånkar ni på!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Jag tog en bok med mig till Karpathos,men hann aldrig och börja läsa den, så nu gör jag ett nytt försök på Kalymnos

Riitta
Det är något onödigt jag packar ner varje gång, flera böcker. Det brukar blir att jag läser, på sin höjd, en bok. Känner mig lite som tjuren Ferdinand jag vill bara titta, ta in och njuta av allt omkring mig. Får liksom aldrig nog av det. Havet, naturen, dofterna och människor. Böckerna får jag läsa hemma i vintermörkret sen.

Jag förstår inte vad ni har emot färglada resväskor. Vi hade en svart och en röd i år, precis som alla andra. Jag hade velat ha en leopard- eller zebramönstrad eller varför inte en limegrön. Läckert! Och man hade sett den på lång väg.
Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 21:54
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Sv: Vad kånkar ni på!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Vilma Visa inlägg
Det är något onödigt jag packar ner varje gång, flera böcker. Det brukar blir att jag läser, på sin höjd, en bok. Känner mig lite som tjuren Ferdinand jag vill bara titta, ta in och njuta av allt omkring mig. Får liksom aldrig nog av det. Havet, naturen, dofterna och människor. Böckerna får jag läsa hemma i vintermörkret sen.
Jag tog med mig tre böcker till Tilos eftersom flera personer på Kalimera skrev om att där kan man bara sola, bada, vandra och läsa och läsa…

Jag hann aldrig att ens börja läsa någon bok. Vi hyrde bil, åkte runt ön på fina vägar som ingen på Kalimera nämnde om, vandrade, njöt av öns dofter och utsikter, solade (inte i långa timmar alls), simmade på olika stränder, pratade med människor, tittade på stjärnorna från Mikro Horio baren, gjorde båtresan runt ön och en utflykt till Nisyros.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:16.