![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu när jag scannade in mottagningsbevisen så la jag märke till att det inte alls var ikryssat att det var "Levererat" till Aten. De kanske inte är så noga med sånt i Grekland.
Från Aten fick jag en stämpel och ett datum när det hämtades ut, från Rhodos var det bara en underskrift. Nu är mina papper inskickade till KE. Håller alla tummar jag har! Jag har helt plötsligt blivit lite skakis på om direktivet verkligen gäller. KE säger att det är så, och utefter vad jag och flera andra som har ärenden mot Aegean så låter han väldigt säker på sin sak. Det jag tänker närmast på är att Aegean Blue hävdar att direktivet gäller enbart för semesterpaket (o.dyl.) som är över 1 år, men jag har inte kollat igenom allt i direktivet för att se om det gäller om det är PRECIS 1 år, eller om det faktiskt måste vara 1 år och 1 dag för att direktivet ska gälla. Jag märkte dock att när jag pratade med Anette på Aegean idag (min kontakt, nu orkar jag inte hålla på namnen längre) så visste hon numera om det nya direktivet och att det gällde semesterpaket/klubbar som är över 1 år. Första gångerna jag pratade med henne, hävdade hon att det inte alls gällde sådana klubbar eller paket som dom sålde.. Så något har ju hänt iaf.. Och som i stycket ovan, när hon säger att det gällde ÖVER ett 1 år, och inte precis 1 år (som dom säljer) så gäller inte direktivet - här blev jag då osäker men stod ändå på mig och sa att det gäller från 1 år och uppåt dvs INTE 1 år och 1 dag och uppåt. Hon lät lite fundersam då men hon stod också på sig.. Och det är väl det som det handlar om, att våga stå på sig och inte sitta som en liten Svensson och svälja allt. Den här fighten SKA jag vinna. Nu när KE för min talan så kan jag inte begära mer - de kan sitt jobb bättre än vad jag kan deras ![]() Hoppas verkligen att de hjälper er också! Även om de säger att de inte kan ta direktkontakt så kan de hjälpa till med formuleringar och begrepp som är bra att ha till hands när man pratar med dom. Kanske använder KE mitt ärende som en referens huruvida de kan föra eran talan sedan också? |
|
|