![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
God morgon!
Citat:
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Så vi har också "ångrat" oss vilket vi inte har rätt till enligt AE har som du varit i kontakt med Konsument Europa som nu har skrivit brev till AE men allt mal långsamt, samtidigt ringer AE och kan inte förstå varför. Nå min fråga är bl.a hur lång tid tog det för dig att få tillbaks information om de rek. breven ? jag vet att de läst det på Rhodos då min kontaktperson ringde och undrade varför vi ångrat oss men jag har ändå inte fått något bevis på att de mottagit det ?? hälsningar Pust hade även kunnat skriva dit stön..... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Hej, jag har oxå skickat rek m mottagn bevis. Ett till Aten o ett till Kreta, där jag o min kille olyckligtvis skrev på. Beviset fr Aten kom snabbt, men fr Kreta har inget kommit( o det är 3 veckor sen det fr Aten kom..)
Hörde fr Konsument Europa att det är flera reklamationer på gång. Hoppas på det bästa för oss alla! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ja jag undrar varje dag vad som hände, brukar inte alls vara så lättledd, men det var som Ni också beskriver, stimmigt, varmt och nästan 4 tim satt man i detta och första dagen på semestern var det också.
Hursom så sitter vi nu här och får hoppas det går vägen, jag har skickat mail via den grekiska konsument sidan och där informerat dom om AE sätt och agerande, tycker att Ni ska göra det samma, alla bäckar små som Ni vet, har visserligen inte fått något svar men ändå. Enligt E.konsument här hemma är det idag svårare att agera i Grekland då deras kontor där är stängt, fungerade dåligt !!! därför försöker de nu att hjälpa oss med att skriva brev här från Sverige, men tveksamt är det väl om AE tar någon notis om det, men som sagt om Ni även skriver till Greklands konsument så kanske..... Har även haft tankarna inne på att tillskriva RCI är det någon av Er som gjort det?. En annan sak är att jag tycker alla ska kontakta sin bank för att fylla i en klagan och anmodan om att få tillbaks inbetalda pengar, ju fler vi är dessto större är chansen att fler får upp ögonen på dem och deras tillväga gångssätt och skulle vi inte få tillbaks våra pengar, så kanske vi kan medverka till att de inte kan dra pengar på stället som de gör idag. Jag har både tillskrivit VISA och min bank och fyllt i en klagan som nu är igång, VISA internationellt kan visserligen inget göra, men de är intresserade av att veta vilka företag, som gör på det här viset om det visar sig att de bryter mot gällande lagar, och här säger ju direktivet bl.a att man inte får ta betalt under pågående ångertid. Hälsningar Pust |
![]() |
|
|