![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sedan ska jag tillägga att vår familj är inte så förtjust i Santorini då vi föredrar "lugna" och stillsamma öar. Men oftast får vi tillbringa några nätter på Santorini på dit eller hemresan. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla svar!
Då vi är mycket sugna på Amorgos kan det luta åt endast tre nätter på Santorini då för att få en extra på A istället. Att inte stöta på (svenska) turister är ju näst intill omöjligt i Juli, det är vi väl medvetna om ( i synnerhet på Santorini), men vi tycker att det ändå känns som en bra ö att börja med när Amorgos står på tur och då vi ju faktisk också själva är just turister blir det lite svårt att klaga på detta faktum ![]() Senast redigerad av litentuva den 2010-11-11 klockan 17:09. Anledning: postade för fort |
|
||||
|
||||
![]()
av vilken anledning var det jobbigt att bo där med barn?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jo, mest på grund av läget. Långa avstånd att gå med barn i tryckande hetta. Sedan poolen, trångt om man vill ha lite egen "space". Visst, poolen på Irineos är ju mindre, men det har aldrig varit någon annan än vi som badat när vi varit där.
Jag gillar Santorini oxå, absolut ingen motståndare. Men kontrasterna från vår favoritöar är enorma. Trafik, människor, med mera. Santo är en del av vår semester och en utmärkt ö att utgå ifrån. Ja, smaken är som baken. Visst är vi också turister, men för min del vill jag ha så lite "Sverige" som möjligt när jag är på semester. Kopplar av som allra bäst då även om jag inte har något mot att prata svenska. Oj, vad långrandig jag blev... Ja, ungefär så. |
|
||||
|
||||
![]()
Men jag måste slå ett slag för Santorini Waterpark (kanske inget märkvärdigt mätt med svenska mått) som oxå är familjeägt och har en god matmeny (rek varmt kyckling gyros). Här laddar vi batterierna när vi väntar på båtar, flyg. Perfekt! Här finns två "pooler", en för mindre barn med piratskepp och rutschkanor. Sedan en större med 2 stora rutschkanor.
Oj jag börjar att längta dit oxå.... |
![]() |
|
|