Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-07-07, 15:10
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ny Strejk den 8:onde juli!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag fick nyss ett tacksamt sms från CarinaN. När jag sms:ade om strejken igår så ändrade de båt till i morgon. De sover nu 2 nätter i Pireus istället för en och de var SÅ tacksamma för min info.
Tack igen Lissi! Nu har vi kommit pa plats i ett mycket varmt Piraeus. Vi valde att utoka till tva natter pa samma hotell som vi redan hade bokat in oss EN natt pa sa vi ska slippa flytta pa oss i morgon. Vi bor i en mysig del av Piraeus som vi tanker utforska lite narmare. Har fatt tips i receptionen om badstrand, Votsalakia, som vi har gangavstand till. Dar tanker vi tillbringa morgondagen. Inga tunnelbanor gar i morgon pga strejken sa vill vi ta en svang till aten far det bli ikvall. Eftersom det ar ett ar sedan vi gifte oss har i Piraeus tanker vi ocksa hinna ta en svang ut till klippan dar brollopet agde rum. Skandinaviska kyrkan har ju flyttat, annars hade vi kunnat titta in och saga hej till prasten.

Ja Lissi... det var markligt den dar kvallen nar du smsade och varnade om strejk. Vi hade nan timme innan varit inne pa biljettkontoret for att boka bat till i morgon. Nar tjejen bakom disken hade matat in alla uppgifter och skulle trycka pa bokningsknappen blev det plotsligt fel pa systemet och hon bad oss aterkomma dagen efter. Nar vi kom hem till hotellet laste jag ditt sms... OM vi hade kopt de dar biljetterna finns det ju en risk att vi hade kant oss sakra och inte brytt oss om att halla koll pa det dar med strejkerna som pagar. ELLER var det sa att tjejen skyllde pa datorproblem och bad oss aterkomma for det var osakert med batarna.
Hur eller hur....SKONT att vara pa fastlandet nu nar det ar som det ar.

Stor kram till dig Lissi!!!!

Och tack till Tom som ocksa hjalpt till att halla oss uppdaterade ang strejken!!!

For ovrigt har vi haft tva underbara veckor! Vi har stortrivts pa Donoussa, Schinoussa och Serifos. Paros var kul att fa se, men dit vill vi inte fler ganger....

Carina
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:02.