![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Tack Hellen! Det är svårt för en råkommunist att skriva annat ![]() Jag inser att det blir mycket tokigt och felstavat om jag skriver när jag kommit hem från jobbet. Hjärnan är liksom inte med mitt i natten längre - ens när jag är nykter. //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Hallå Kicki!
Saknar din trevliga väderrapport + lite annat småsnack! /Kerstin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det hade du rätt i Helén ![]() Ikväll hade vi +19 och svag vind i Agia Marina, närmare stan och betydligt senare stod det +17. Strax efter midnatt kom en lätt regnskur och morgondagen spår regn. Nu vet vi som bor här att det allra oftast regnar i bergen vid den här årstiden, men det kommer säkert att vara mulet över veckoslutet. Spendera dagen med utflykter är mitt råd, eller gör en "grek". Dvs. Hitta en mysig vattentät taverna och stanna där med mat och dryck hela dagen! På måndag ska det bli strålande sol och upp emot 40 grader har jag bestämt - jag har en av mina få lediga dagar då och vill stifta närmare bekantskap med stranden i Kalamaki ![]() Nu är vi trötta på vindar och vinter, vi vill ha glada och positiva turister, korta kjolar och T-shirts, härliga söndagar på strandbaren och massor med pengar i butikskassorna! Jag kan bara minnas att jag frusit i maj en enda gång på 19 år, och det räckte! Varför kallas det "global uppvärmning" om man måste ha långkalsonger på sig mitt i sommaren på Kreta? Nu ska jag fira min älskade Kostas som har namnsdag idag, den 21/5. Grekerna firar namnsdagen istället för födelsedagen, så de kan dela på notan ![]() Grattis till Kostas och min dotter Eleni!!! //Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
Trevligt eller inte trevligt med ny väderrapport beror på hur man ser det. Hursomhelst börjar vi bli ordentligt oroliga för vädret nu när det bara är 22 dagar kvar tills vi åker. Vi vill ju ha sol och värme och leva som typiska turister. Hoppas Ni hade en trevlig kväll med namnsdagsbarnet och att ni inte frös allt för mycket. Ser fram emot nya varma rapporter.
Lojse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Mycke hinner hända på 22 dagar och även Kreta kommer att få sin sommar. //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Ni kan vara lugna om inte något väldigt onormalt inträffar kommer det att vara riktig sommar i Grekland om 22 dagar.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Förresten tusen tack för denna perfekta Väderleksrapport, har också försökt hitta något vettigt verktyg för att luska ut vädret i Grekland. Men en liverapport från den som bor där är oslagbart. Vi anländer på Rhodos den 9:e juni, det är bara att hoppas på lite 30+ grader då med något så när jämnt väder under dagarna/nätterna. /Nicholas |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
Åh, vad känner att vi valde rätt vecka att åka till Kreta!
![]() Förra veckan var ju mestadels strålande, solig o varm. Sedan vi kom hem, i lördags, har det vart sol och runt 25 grader dagtid. Hundarna ligger mest i en flämtande hög i skuggan. Bara en sak jag saknar, badbattnet! Ja några andra grejer med förstås... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
...och här hällregnar det , ett stort åskväder med slagregn drog förbi bort mot Turkiet! Det fortsätter att regna, fast i makligare takt..det är inte vanligt vid denna tid på året---
|
|
||||
|
||||
![]()
Då har vi samma väder
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej hopp!
Vädret på semesterorten man skall till e alltid intressant så det är kul att följa inläggen ![]() Ha det bästit att Kalimerare Tossan |
![]() |
|
|