![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi bodde på Valtos Ionian i juni 2009. Standard på medelnivå, rent och OK. Ganska lugnt läge vid vägen mellan Parga by och Valtosstranden. En och annan bil och moped passerade utanför men som sagt i övrigt lugnt. Läget är ungefär mitt emellan Parga by och Valtos. C:a 10-15 min promenad längs vägen till stranden, och c:a 20-25 min (beroende på hur raskt man orkar gå i trappor) till Parga by. Den sistnämnda promenaden innebär en viss konditionsprövning pga en lång vandring nedför trappor och motsvarande uppför på kvällen när man knatar hem. Men ofta finns det ju då en hel del god grekmat i magen som behöver förbrännas. Ha det så trevligt i Parga, och missa inte promenaden genom olivskogen till Lichnos beach (se Kalimeras Parga-info). Citat:
Hoppas att flygen fungerar i juni och att du får en fin tur till Parga. Det skulle t o m vara fint om flyget är igång redan den 23 maj när jag och Birgit, som du vet, ska göra vårt första besök på Tinos + 7:e besöket på Egina. Oj vad vi längtar. Mats |
|
|