Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-04-22, 21:58
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Hotell i Parga

Citat:
Ursprungligen postat av ingemar23 Visa inlägg
Hej! Vi tittar just nu närmare på några hotell i Parga. Vi har fastnat för Ionian Beach, Palatino resp. Valtos Ionian.

Någon som har bott på något av dessa?
Hej Ingemar!

Vi bodde på Valtos Ionian i juni 2009. Standard på medelnivå, rent och OK. Ganska lugnt läge vid vägen mellan Parga by och Valtosstranden. En och annan bil och moped passerade utanför men som sagt i övrigt lugnt. Läget är ungefär mitt emellan Parga by och Valtos. C:a 10-15 min promenad längs vägen till stranden, och c:a 20-25 min (beroende på hur raskt man orkar gå i trappor) till Parga by. Den sistnämnda promenaden innebär en viss konditionsprövning pga en lång vandring nedför trappor och motsvarande uppför på kvällen när man knatar hem. Men ofta finns det ju då en hel del god grekmat i magen som behöver förbrännas.

Ha det så trevligt i Parga, och missa inte promenaden genom olivskogen till Lichnos beach (se Kalimeras Parga-info).

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Nu bokade vi på vild chansning en resa till Parga 5-12 juni. Eftersom vi fått alla pengarna tillbaks för boende och bilhyra från vår inställda Mallorcaresa i tisdags så tog vi charter för vi räknar med att om vulkanerna på Island fortfarande i juni är avoga mot oss så får vi även detta utlägg i retur.

Liss - som HOPPAS att resan blir av
Ha ha Lissi. Jag har ännu inte haft nöjet att träffa dig, men av det jag lärt känna dig genom Kalimera så är jag inte ett dugg förvånad. Vad gäller resor så är det full fart framåt för Lissi! Den ena hinner nätt och jämt bli inställd förrän nästa är på gång. Och en till i byrålådan till för hösten om jag inte missminner mig. Om Tousis vet jag dessvärre inget.

Hoppas att flygen fungerar i juni och att du får en fin tur till Parga. Det skulle t o m vara fint om flyget är igång redan den 23 maj när jag och Birgit, som du vet, ska göra vårt första besök på Tinos + 7:e besöket på Egina. Oj vad vi längtar.

Mats
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:50.