![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
vi var på en resturang i kokkari,samos nå i sep. og jag bestillte meze "fra havet" såg før mej stekte sardiner,occtabus mm In kommer en stooor tallrik med riven rødkål,vitkål,mussler,reker och krabba på boks och på toppen en høg med tunfisk. Snakka om besviken, det var en salad och jag lemnade alltihop
|
|
|
||||
|
||||
|
Tack for ett jattebra inlagg, Admirala.
Det ar just det jag forsoker forklara for besokare nar vi diskuterar restaurangmaten harnere, att det funkar liksom inte likadant har som i Sverige. Man maste som du sager veta var man ska ga och hur man ska bestalla/kombinera ratterna, bl.a.Du sammanfattade exakt vad jag skulle vilja ha sagt sa himla bra! ![]() /Delfi |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Jeg er veldig opptatt av mat, og synes det er så vidunderlig at det greske kjøkkenet er så flinke med råvarene. Det håper jeg flere turister vil smake og forstå i fremtiden. Dette er mitt bitte lille bidrag til det
|
|
|
|||
|
|||
|
Det var nok en turist-taverna,tenker jag...man lærer hela tiden
men att få med gubben rundt for att leta efter den rette tavernan på ett nytt sted er ikke bara bara
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Och eftersom de flesta av oss faktiskt rör oss på turistorter så är det inte så himla lätt! Det är inte alltid rådet "gå dit grekerna äter" funkar. Man får gå efter goda vänners rekommendationer eller lära sig den hårda vägen - som ni gjorde. Ett sådant ställe går man bara inte tillbaka till. |
|
|