![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Blue Star bruker ca 1,5 time til Egiali. Fra Naxos tar det ca 2,5 time med Blue Star til Egiali, og 3t 15 min til Katapola. Ved å starte med innenriksfly til Astypalea får man enkelt besøkt 2 deilige øyer ![]() Naxos kan man jo ta på vei tilbake, om man vil dit ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Vilken underbar resa ni har haft!! Jag blir lite nyfiken, altanen ni hade, var den verkligen bara ER egen? Den är ju fantstisk, vilken utsikt! Jag har själv aldrig varit i Grekland under våren men blir onekligen väldigt sugen!!
|
|
|||
|
|||
![]()
Janne, såg att ni försökte gå från Katapola bort till fyren vid hamninloppet
![]() Jag kan hålla med om att den inte är lätt att hitta, jag gick ut dit förra året och någon välmärkt stig är det definitivt inte tal om. Snarare ett förvirrande myller av getstigar. Nu vet jag vägen ut men det krävdes ett par försök och provande av alternativa vägar. För den intresserade så har jag GPS-waypoints och bilder med en beskrivning av vägen, hade tänkt skriva om den i vandringsforumet, men det har liksom inte blivit av. ![]() Kanske ska ta tag i det nu då! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Efter Ta Nera går ju åsnestigen åt höger, när man kommer upp på platån står där några gethus (se bild), vi valde vägen där pilen är, men misstänker att vi skulle ha valt att gå till höger om gethuset. Stämmer det? Senast redigerad av Kalimera den 2009-05-10 klockan 16:20. |
|
|||
|
|||
![]()
Fantastiskt att se era bilder och återuppleva den resa vi gjorde i april/påsk förra året med bl a 2 veckor på Amorgos, vi hade ganska kallt/fuktigt i rummen på Eleni men med extra filtar och tjocka kläder klarade vi nattsömnen, hur var det för er? Vi bodde först långt ner men bytte till ett rum högre upp det var bättre. Vi gjorde flera vandringar och återvänder nu i år tillbaka i mitten-slutet av september ska då genomföra några av de vandringar ni tipsar om, hade turen att i lördags boka hemresa 3/10 med SAS för 840:- fr Aten. Har ni några Amorgostips för den årstiden?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iallafall så har ni egentligen gått för långt när ni kommer upp på platån på bilden. Man ska försöka gå på sydsidan om den lilla kullen på er bild, och då ska man ta stigen till vänster lite tidigare. Den stigen finns också med på Anavasikartan. Det finns en stor gammal muromgärdad boskapsgård bakom den kullen, som man ska runda på sydsidan. Därifrån så ska man följa en stig som går runt en ravin. Den är ganska svår att följa bland alla irrstigar, men jag byggde lite små stenrösen längs den första biten som kan hjälpa folk på traven. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Gläder mig att fler än jag håller koll på båtarna. Vi brukade sitta på balkongen på Eleni (vi var där 1999 - 10 år sedan - otroligt vad åren rusar) och invänta Flying Dolphin innan vi gick ut och åt. På Poros brukade vi sitta och ta en ouzomeze vid hamnen och kolla att båten från Pireus kom som den skulle :-). Det ger en viss "trygghet" i tillvaron.
Numera i Plakias finns dock inga båtar att håll koll på. Hälsningar BoCina |
![]() |
|
|