![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag och Camilla har uppfyllt ännu en av våra drömmar. Vi hade länge pratat om att åka till Amorgos i april, helst under påskveckan, och nu blev det äntligen av. Resan blev bättre än vad vi någonsin kunnat tänka oss, och det var mycket vackrare än vad vi kunnat fantisera om.
Läs om resan och se bilder här... |
|
|||
|
|||
![]()
ÅH så jag njutit av dessa fantastiska bilder!! TACK!!!!
![]() Vi har ju varit iväg på tre vårresor och det slår för oss alla sommarresor till Grekland, just för blomsterprakt bla. Tyvärr så kan jag som lärare bara vara ledig en vecka på våren....Men SNART!!!!! Vill pensionera mig så fort som möjligt.... ![]() Än en gång TACK! Lissi -drygt 6 veckor från Tinos |
|
||||
|
||||
![]()
Vilka HÄRLIGA bilder, Janne & Camilla!
Lågsäsongresor är toppen. Vårresor är speciella, man längtar och behöver sin semester extra om våren och det är avkoppling för alla pengarna. Det känns hur ni njuter! Höstresor är också fina, men det blir något annat. Gläder oss över att ni kom iväg på en så härlig resa till våren och paradiset! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Underbara bilder, någon gång i framtiden - när mitt bad- och solsug lagt sig vill jag också åka på våren. Det är ju jättefint, man kan knappt tro att det är samma platser när jag tittar på mina egna kort som är från juni-juli-augusti allihop.
Nyttig info om sovförbudet på golvet ![]() ![]() Så himla retfullt att bli väckt om man mot förmodan skulle ha råkat somna. ![]() ![]() När vi totalt åtta personer, låg på golvet så körde städvagnen runt oss, snällt av den som körde ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för jättefint resebrev och bilder
![]() Håller med Lissi. Vill pensionera mig snarast möjligt och kunna dra till Grekland ofta och då blir det Amorgos också till slut ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Härliga bilder! Jag inser hur mycket jag har kvar att se på Amorgos.
Men Janne, nog borde väl du vid det här laget ha lärt dej att man inte åker vilse i Grekland, man väljer bara lite alternativa vägar. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Jaha, nu sitter man här på jobbet och vrållängtar till Amorgos! Thanks a lot!
![]() ![]() Vilken härlig apriltripp, ni verkar ha haft. Detta med att man lånar bageriets ugn görs väl ofta på alla söndagar. Man lämnar sin gryta i bageriets ugn och går sen i kyrkan. Sen hämtar man den på vägen hem och söndagsmiddagen är fixad och klar. /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Underbart!
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är så vackert så jag gråter!
![]() Inte kan jag åka till Grekland heller i år så jag gråter över det med.. ![]() Yanna ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med alla. Otroligt fina och lockande bilder. Vill dit nu.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Kom på att det är mindre än en månad kvar innan jag återigen får sätta fötterna på Katapolas kaj!
![]() Jag har själv velat göra en "off-season"-trip till Amorgos tidigt på våren. Jag förstår att det var lite kyligt, men det får man nog ta. Vi frå se vad som händer senare i höst, inte osannolikt att man gör något då. Men när jag ser dina fina bilder längtar jag (om möjligt) ännu mer till den 3e Juni! |
|
||||
|
||||
![]()
Takk for h e r l i g reisebrev og bilder fra Amorgos, Janne og Camilla
![]() ![]() - vi var heldige og opplevde våren på Amorgos (og Astypalea) i 4 - 15 mai i fjor, nå i april var vi på Hydra og Peloponnes, veldig vakkert der og ![]() - og det var varmere feriedagene våre nå i april enn det var i maiferien vår i fjor. At det var vindstille gjorde jo også sitt til at det f ø l t e s varmere! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen tack för underbart resebrev! Jag är mållös. Har känt på mig vid mina två Amorgosbesök att jag varit väldigt nära paradiset, längtar ständigt tillbaks. Ön finns för alltid i mitt hjärta. Och efter att ha sett dessa bilder vill man ju bara köpa en enkel biljett snarast möjligt
![]() Nu ska jag titta på bilderna en gång till..... Kalypso |
|
|||
|
|||
![]()
Fantastiska bilder - jag blir inspirerad av era bilder att resa till Amorgos igen - och även att fotografera inför årets fototävling.
Vilka kameror har ni använt? Behöver bra tips. (om man får ställa denna fråga här eller under annan rubrik?) eva b |
|
||||
|
||||
![]()
Vi hade två kameror: en Panasonic TZ5, och en Nikon D90.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla glada tillrop! Hoppas ni alla får möjlighet att åka till Amorgos i april, bättre än så kan det knappast bli.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag också tittat på era fina vårbilder.
![]() Vi har besökt Kreta två gånger under påsktid, men inte stannat över hela påsken, tyvärr. Nästa gång mitt påsklov infaller under den grekiska påsken kommer vi att stanna hela påsken, så är det bara! Naturen var helt fantastisk även på Kreta under april denna gång, faktiskt mycket mer blommor än år 2006 vi var där i april för första gången. Kan det ha varit en regnigare vinter i år? Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det fick vi i alla fall veta när vi pratade med grekerna i april.
|
|
||||
|
||||
![]()
Verkligen jättehärliga bilder
![]() Man kanske skulle ta sig en vårtripp dit. Hur är det med flygplats där? Finns det någon för inrikesplan? Barbro ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Närmaste inrikesflygplats är Naxos och sedan får du åka båt därifrån. |
![]() |
|
|