![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ju mer folk, desto mer stölder naturligtvis. Är det tjockt på gatorna är det lätt att operera utan att märkas. Det gäller nog i alla storstäder.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är just nu värre än jag någonsin varit med om!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jag själv använder en liten ryggsäck med lås och pengar i en innerficka men det är det slut med nu stoppar jag pengar i en liten påse som sitter fast i bhn..För man skär upp botten på ryggan gör likadant på väskor... Hälsningar från Camilla kusin med Colombo ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Herregud
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har även hört att detta (ficktjuvar) har förekommit på Chanias flygplats. troligtvis utförd av turister (och inte boende i en bergsby på Kreta
![]() /nico |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hurra för dig, Frappe!!!
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Blir lite orolig för vi skall snart till Aten o hade tänkt åka tunnelbana fr Pireus in till centrala Aten. Går det att åka buss istället, någon som vet? Vilket bussnummer och vart går bussen iså fall ifrån.
Jättetacksam för svar! Kicki |
|
||||
|
||||
![]()
Heja Frappe!!
![]() ![]() Det finns alldeles för få människor med civilkurage // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Mycket modig och snabbtänkt insats.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Samma sak hände mig i förrgår!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken otur för er. Hörde att min son också varit utsatt för ficktjuvar den här veckan i Aten men klarade sig undan. Återkommer och berättar historien sedan jag pratat med honom själv.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Ja men nu är ni väl ändå hårda emot Aten.Ficktjuvar finns ju i alla länder och städer. Men visst är det jättetråkigt när det sker!
|
|
|||
|
|||
![]()
Sjuttsingen vad trist för alla som har blivit utsatta, man blir så förbannad
![]() ![]() Det är nog sant att platser där det finns mer folk, större risk för ficktjuvar! I alla länder! Själv har jag blivit utsatt för ficktjuvar tre gånger i Italien, varav två gånger i Rom. Klarade mig alla gånger med blotta förskräckelsen... Vi är på väg till Aten i höst (endast en tredagars vistelse) och ni kan tro att vi har funderat ut och in på hur vi ska kunna hålla reda på alla flygbiljetter, pass, kontanter, kreditkort, kameror, telefoner och det viktigaste av allt: sonen på fem år som är kvicksilver ![]() Lycka till med följande resor! Hälsn P ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Alltid kul att höra när någon ingriper mot ficktjuvarna och lyckas! Däremot så ska man även där vara försiktig. Rätt som det är har du en kniv i magen.
![]() Så var försiktig med att ingripa, det kan sluta illa. Sen reagerar man ju med vrede, så jag hade nog handlat likadant som Frappe. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Ett litet tips:
Efter vår Greklandssemester åkte jag till Spanien och Barcelona. Så fort man nämner Barcelona kommer ficktjuvar på tal. Det finns också en polisavdelning i Barcelona, los mossos, som bara arbetar med gatustölder och ficktjuvar. Min sista Barcelonabild visar just hur polisen tar en ficktjuv. Inför resan köpte jag en midjeväska som man kan bära innanför kläderna. För längesedan hade jag en liknande enklare i hudfärgat tyg. Nu har produktutvecklingen gått framåt. Den fästs med ett litet knäpp och bandet går inte att bara klippa eller slita av. Plats för pengar, pass, biljetter, bankkort. Perfekt när vi bodde på ett sunkigt hotell där vi inte litade på säkerheten. Väskan var skön att bära trots värmen. När jag hade klänning på mig på kvällen sköt jag innehållet mot ryggen och den syntes inte. Dagtid hade jag oftast byxor med många fickor. Plånboken i ficka med blixtlås, men bara så mycket pengar jag behövde just då. |
![]() |
|
|