Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-07, 11:01
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Boende: På plats vs Internet

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Det låter misstänkt billigt. Borde inte vara så mycket billigare i september än i juni. Jag tror att priset i början av juni brukar vara detsamma som priset i början av september. Jag var där i början av juni. Ofta sjunker priserna rätt rejält när du passerat 7 september. Uppgiften om de som betalade 40 euro fick jag direkt från det franska paret och jag kan inte tro att det hade någon anledning att lämna fel uppgift.

Eva
Jag trodde du var där i slutet maj, det var därför jag valde mitten av september, men nu kollade jag igen och priset ändras den 1 september från 25 till 42 för ett dubbelrum bokat genom bokningssajten och från 28 till 44 om man bokar med deras eget bokningsformulär. Priset för en person är några euro lägre i båda fallen. Kan det ha varit så att du fick majpris och fransmännen junipris?

Men tillbaka till grundfrågan, så är det säkert inte ALLTID billigare att boka genom bokningssajter som jag råkade skriva, men ofta är det så, och eftersom de växer närmast lavinartat så gissar jag att det kommer att bli mer och mer så, när hotellägarna också ser att det är ett system som gynnar dem.
Svara med citat
Gammal 2008-08-07, 11:23
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Boende: På plats vs Internet

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Jag trodde du var där i slutet maj, det var därför jag valde mitten av september, men nu kollade jag igen och priset ändras den 1 september från 25 till 42 för ett dubbelrum bokat genom bokningssajten och från 28 till 44 om man bokar med deras eget bokningsformulär. Priset för en person är några euro lägre i båda fallen. Kan det ha varit så att du fick majpris och fransmännen junipris?
Jag kom dit i slutet av maj och åkte därifrån 5 dagar senare så kanske jag hade majpris och fransmännen junipris. Mycket möjligt.

Tror att på öar med mycket ö-luffare och speciellt i lågsäsong blir den ekonomiska vinsten större med att välja på plats. Under högssäong på populära ställen som är nästan fullbokade försvinner nog den möjligheten i fjärran. Men vad ska rumsraggarna göra om all bokar via internet. Vissa gillar att stå i hamnen istället för att städa där hemma på hotellet.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:44.