![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Bokningssajterna ska också ha en del av kakan så jag tror inte alls det blir billigare. Men jag kan ha fel, har aldrig bokat så. Min erfarenhet är att det generellt är billigare att boka på plats.
Senast redigerad av Kalimera den 2008-08-07 klockan 09:17. Anledning: Stavfel |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har testat att boka via mejl och bokningssajt och sett att det fungerar så, och även fått berättat i pm här på Kalimera av någon som via mejl ville boka samma hotell som de bodde på förra året, att de till och med fick till svar att det blir billigare om de bokar via en bokningssajt som hotellet var anslutet till. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Däremot kan det säkert vara så att bokningssajterna är billigare än om man mailar hotellet direkt. Men då förbokar man ju. |
|
|||
|
|||
![]()
Det är så jag uppfattar det med och är glad att jag fått det bekräftat även om avvikelser säkert existerar.
|
|
||||
|
||||
![]()
Har inte jämfört i Grekland, men i Italien är det ofta billigare att boka från nätet än på plats. Nyss hemkommen från Tropea och här var det billigare från nätet (det lilla jag jämförde med)
En sak som jag lagt märke till är resebolagens rabatter. Jag brukar kolla priserna både på plats och från nätet jämfört med resans pris. Säg att hela resan med boende+flyg kostar 14000:-/vecka för två. Skulle du då boka hotellet på egen hand så blir kanske kostnaden 11.000:- för bara boendet. Dvs att man får flyget t/r för 1500:-/pp. Så är det iaf ofta på lite dyrare hotel. |
![]() |
|
|