Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-07, 09:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Boende: På plats vs Internet

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Numer när många boenden är anslutna till olika webbokningssajter blir det alltid billigare att boka genom en sådan än direkt med hotellet.
Bokningssajterna ska också ha en del av kakan så jag tror inte alls det blir billigare. Men jag kan ha fel, har aldrig bokat så. Min erfarenhet är att det generellt är billigare att boka på plats.

Senast redigerad av Kalimera den 2008-08-07 klockan 09:17. Anledning: Stavfel
Svara med citat
Gammal 2008-08-07, 09:33
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Bokningssajterna ska också ha en del av kakan så jag tror inte alls det blir billigare.
Ja självklart tar bokningssajterna en avgift, men eftersom de hanterar allt arbete med bokningar och all marknadsföring så sparar det mycket mer tid och pengar för hotellägarna än man kanske föreställer sig. Bokningssajterna ger också fler kunder sett över hela säsogen, enligt en hotellägare som jag frågade. De kan därför pressa sitt eget pris mycket, och trots att det blir billigare för kunden blir det en hel del över till bokningssajten.

Jag har testat att boka via mejl och bokningssajt och sett att det fungerar så, och även fått berättat i pm här på Kalimera av någon som via mejl ville boka samma hotell som de bodde på förra året, att de till och med fick till svar att det blir billigare om de bokar via en bokningssajt som hotellet var anslutet till.
Svara med citat
Gammal 2008-08-07, 16:30
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Min erfarenhet är att det generellt är billigare att boka på plats.
Min också. I de fall jag sett priser på nätet och sen fått höra vad folk verkligen fått betala när de kom dit utan förbokning så har nätpriserna alltid varit högre. Betydligt högre, till och med.

Däremot kan det säkert vara så att bokningssajterna är billigare än om man mailar hotellet direkt. Men då förbokar man ju.
Svara med citat
Gammal 2008-08-08, 07:57
Maggieboy Maggieboy är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
I de fall jag sett priser på nätet och sen fått höra vad folk verkligen fått betala när de kom dit utan förbokning så har nätpriserna alltid varit högre. Betydligt högre, till och med.
Det är så jag uppfattar det med och är glad att jag fått det bekräftat även om avvikelser säkert existerar.
Svara med citat
Gammal 2008-08-10, 22:50
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Har inte jämfört i Grekland, men i Italien är det ofta billigare att boka från nätet än på plats. Nyss hemkommen från Tropea och här var det billigare från nätet (det lilla jag jämförde med)

En sak som jag lagt märke till är resebolagens rabatter. Jag brukar kolla priserna både på plats och från nätet jämfört med resans pris.
Säg att hela resan med boende+flyg kostar 14000:-/vecka för två. Skulle du då boka hotellet på egen hand så blir kanske kostnaden 11.000:- för bara boendet. Dvs att man får flyget t/r för 1500:-/pp.
Så är det iaf ofta på lite dyrare hotel.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:03.