![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tur har vi haft.... tills i nu Juni/2008 ! På Omonia-Metrostation blev Jag o min kompis av med våra plånböcker ! Och då är vi väldigt på vår vår vakt !!! Men...de hjälper ej ! Det är proffs vi snackar om . I fickor med knäppe , lyckas dessa "proffs" obemärkt plocka våra plånböcker ! Betänk att vi rest till Grekland ett 50-tal ggr . Detta var första gången det hände ngt sådant ! Nu har jag bestämt att det inte ska hända oss en gång till ! I framtiden kommer jag lägga värdesakerna i ryggan + att ryggan har ngn form av lås ! Undertecknad blev av med ca:2000sek i kontanter + alla kort man har i p/boken , lyckades att spärra Visakortet inom en kvart . Kompisen blev av med ca:2500sek + alla kort ! Dessutom hann dom plocka 12000 sek från Visakortet innan han hann spärra ! Lyckligvis nog har Vi ersatts av försäkringar ! (- självrisk vid kontantstöld) Visa ersatte dom 12000:- som togs ut på kompisens konto ! Så ... ett gott råd ! Ha inga kontanter/plånbok på Er. Lägg allt av värde i ryggan....exv. längst ner ! Se till att ni har "lilla ryggan" skyddad mot vägg eller dyl. i metron ! Negligera alla "hjälpsamma" i Metron och i Aten i övrigt ! / Tom som har blivit en erfarenhet rikare på sin "ålders höst" ! |
|
|