![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Tack Peter!
Har följt den här diskussionen (och den andra liknande tråden) med stundtals löjeväckande inlägg ![]() Kunde inte sagt det bättre själv! /Sven |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nu är det inte riktigt så enkelt. Vid samtal till flygbolagens huvudkontor lämnas ibland helt annan information än den som finns på deras hemsidor och det verkar faktiskt variera en del med dagsformen. En del bolag vet inte ens vilken typ av mat de kommer att sälja eller om det kommer att finnas specíalmat för olika grupper. En skaldjursallergiker som inte får beställa mat på planet där den möjligheten saknas, vilket verkar vara nytt för den här säsongen, fick till svar av en ansvarig person att det troligen skulle kunna gå att köpa baguetter kanske med någon typ av skaldjursröra. Hur tänker man då. Om det enda som ska gå att köpa ombord förutom spriten är just skaldjursröra som är ett känt allergen för många. Fnns tydligen en del som de här bolagen bör ta itu med.
Naturligtvis är regler till för att följas men det finns inget som säger att vi därför bör bli passiva konsumenter som inte protesterar och kommer med relevanta invändningar och synpunkter. Eva |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tack Peter mycket bra skrivit.
![]() När man har godkänt sin resa så har man ju oxå godkvänt resebolagets villkor precis som du säger. Följer man inte reglerna så har man brutit dom o då tycker jag man skall åka på böter. Men finns en del som inte förstår regler här inne o behöver nog läsa det finstilta innan dom godkänner sitt resköp.. Jag beställer alltid mat o ibland får man en jätte god kycklinggryta som man skulle vilja ha mer utav. Pia |
![]() |
|
|