![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag kan inte tala för andra banker, men har man SEB kostar uttag i bankomat i EU-land inget extra.
Bankomater finns i Pythagorion, Samos stad, Votsalakia och Kokarri - och säkert även i Karlovassi. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Automatuttag i Sverige 0 kr Automatuttag i utlandet 35 kr -undantag: automatuttag av euro inom EU 0 kr Kontantuttag i Sverige och utlandet 35 kr //PO |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men sen är det ju dessutom det där påslaget som man inte märker... ![]() Ruby |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Kontantuttag och betalningar med kort
Enligt förordningen om gränsöverskridande betalningar ska avgifter för uttag i euro vara samma oavsett om kunden gör uttag i en uttagsautomat i det land där han har sitt bankkonto eller i en annan medlemsstat. Denna regel gäller också för konsumenter som har sitt konto i en svensk bank. Läs mer på Konsument Europa Ytterligare ett skäl att lämna Förseningssparbanken! ![]() //PO |
|
||||
|
||||
![]()
Vad jag kan minnas har inte FSB tagit ut någon avgift sen euron infördes.....Jag har Master Card! Det finns minst en bankomat i Pytagorion, ett par-tre i Samos Stad, lika många i Karlovassi. Man kan betala med kort i dom flesta affärer också, glöm bara inte att kolla kvittot noga!
![]() |
![]() |
|
|