![]() |
deponering
hej igen.
jag har ingen deponeringsbox på mitt hotell, kan man hyra det någonstans? tack på förhand, ebba |
Sv: deponering
Du kanske kan fråga i receptionen om dom har möjlighet att låsa in dina saker. Annars behöver man bara lite euro och ett bankomatkort (Visa, MasterCard m.fl.) med sig. Inga resecheckar el. dyl. Visserligen kostar det en liten slant extra att ta ut på bankomat i utlandet. Men känns säkrare än att gå omkring med en massa pengar. Bankomat finns mitt i Pytagorion! Lycka till!bye_bye
|
Citat:
|
Jag kan inte tala för andra banker, men har man SEB kostar uttag i bankomat i EU-land inget extra.
Bankomater finns i Pythagorion, Samos stad, Votsalakia och Kokarri - och säkert även i Karlovassi. |
Citat:
Eva |
Citat:
Automatuttag i Sverige 0 kr Automatuttag i utlandet 35 kr -undantag: automatuttag av euro inom EU 0 kr Kontantuttag i Sverige och utlandet 35 kr //PO |
Citat:
Karin |
Kontantuttag och betalningar med kort
Enligt förordningen om gränsöverskridande betalningar ska avgifter för uttag i euro vara samma oavsett om kunden gör uttag i en uttagsautomat i det land där han har sitt bankkonto eller i en annan medlemsstat. Denna regel gäller också för konsumenter som har sitt konto i en svensk bank. Läs mer på Konsument Europa Ytterligare ett skäl att lämna Förseningssparbanken! __D //PO |
Vad jag kan minnas har inte FSB tagit ut någon avgift sen euron infördes.....Jag har Master Card! Det finns minst en bankomat i Pytagorion, ett par-tre i Samos Stad, lika många i Karlovassi. Man kan betala med kort i dom flesta affärer också, glöm bara inte att kolla kvittot noga!:cool:
|
Citat:
Men sen är det ju dessutom det där påslaget som man inte märker... :mad: Ruby |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:22. |