Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-04-22, 10:27
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Första resan till Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Sarah I Visa inlägg
Märker att det finns en hel del naxosfantaster här så har lite frågor.
Här har du en!!

Citat:
Vad får man absolut inte missa?
Mycket! Stränderna får man absolut inte missa tycker jag. Antingen så bor man i stan, bokstavligt talat, inte vid Georgios Beach. Eller så bor man ute vid Agios Prokopios, Agia Anna eller Plaka. Stranden i stan är inget att ha. Men det är bara min personliga åsikt.

Det finns många mysiga byar och det ända "måstet" tycker jag är Koronos och Appolonia på norra Naxos. Annars är det bara att välja en by på kartan. Allt är fint på Naxos!

Citat:
Vad kostar det att leva om man jämför med till exempel de större orterna på kreta?
Har inte varit på Kreta, men jag kan inte tänka mig att det skiljer så mycket. Naxos är en billig ö och eftersom ni åker charter så klarar ni er lätt på 300-400/pers och dag. Men ska man festa, shoppa mycket osv. går det såklart åt mer pengar.

Citat:
har tänkt att hyra moppe och åka runt lite, något förslag på bra ställe att hyra och vad kostar det?
Jag hade inte hyrt moppe på Naxos. Ön är för stor för det tycker jag, men med bil går det däremot utmärkt!

MotoNaxos, finns i Agia Anna och Chora och är en seriös firma. (Ligger vid bussstoppet i Agia Anna och vid torget i Chora.) Moped ca. 12 € och bil ca. 25 € per dag, exl. försäkringar.

Det är absolut värt de extra pengarna att hyra bil, tycker jag. Du har AC, sitter bekvämt, kan läsa kartan samtidigt osv.

Men för kortare turer, som från stränderna till stan eller tvärt om så går det lika bra med moped. Räkna med ganska mycket trafik på den sträckan. Bussarna går varja halvtimme och tar ca. 15-20 minuter.

Lycka till!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:04.