![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för era tips! fyrhjuling lät inte helt fel
![]() ![]() Jätteroligt att höra åsikter från folk som bott på korali garden och det var inget dåligt omdömme du gav atle ![]() Tack så jättemkt för era svar! /Sarah |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() För övrigt kan man hitta små mysiga vikar, men ta det inte som en självklarhet att ni kommer vara ensama, i alla fall inte på västra sidan. |
|
||||
|
||||
![]()
Min erfarenhet av Naxos kommer visserligen från mitten av juni och framåt, men då är det absolut inga problem att hitta "egna" små vikar. Vi hittade några även förra året trots att det då var i augusti.
Trevlig resa ![]() // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Jag kan rekommendera att ta en sväng till Alyko och Pyrgaki, som är två "områden" som ligger precis intill varandra, cirka en halvtimmes färd från Naxos stad. Underbara stränder, och en otrolig atmosfär - väldigt lungt och stillsamt, och väldigt vackert. Vi bodde där förra sommaren, och vi hittade nya små badvikar varje dag, som är några av de vackraste jag någonsin upplevt. Och om man väl är där får man inte missa att ta en öl på Notos, en/ett café/bar som ägs av en mycket gästvänlig Tony! Förutom cafét så ligger det bara ett supermarket, även det i Tonys regi, och ett hotell i den direkta närheten, och framför ligger havet och den breda stranden. Delar av uteserveringen är belägen mellan träd, och musik spelas ur högtalare som är monterade uppe i träden. Helt underbart!
Men det är inte något ställe för dans, då ska man ju befinna sig i Naxos stad istället! Jag har inte själv varit där på kvällstid, men Prime heter en bar känd för mycket dans och fest som drar till sig många festglada skandinavier! Den ligger på restaurangstråket längs hamnen i Naxos stad, fast det säger kanske inte så mycket. Men den är inte svår att hitta, ligger "mitt i smeten"! Hoppas ni får det underbart! Senast redigerad av Emji den 2008-05-06 klockan 23:59. Anledning: Råkade skicka iväg svaret innan det var färdigskrivet! |
![]() |
|
|